Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/42816
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNúñez, Juan L.en_US
dc.contributor.authorLeón, Jaimeen_US
dc.contributor.authorGrijalvo, Fernandoen_US
dc.contributor.authorMartin-Albo Lucas,Joséen_US
dc.contributor.otherGrijalvo Lobera, Fernando-
dc.contributor.otherMartin-Albo, Jose-
dc.contributor.otherNunez, Juan L-
dc.contributor.otherLeon, Jaime-
dc.contributor.otherAlbo, Jonathan-
dc.contributor.otherLeon, Jaime-
dc.date.accessioned2018-11-21T11:14:32Z-
dc.date.available2018-11-21T11:14:32Z-
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.issn1138-7416en_US
dc.identifier.otherDialnet-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/42816-
dc.description.abstractThe goals of this research were to translate and analyze the psychometric properties of the Learning Climate Questionnaire (LCQ) and to develop a short form. The LCQ is a 15-item self-report measure that assesses autonomy support in educational settings. A total of 422 students (60 men and 362 women) took part in this study. Results showed evidence of construct validity and adequate reliability for the LCQ. The short form consists of five items that showed sound psychometric properties. Results of Pearson correlation and Gower index showed high agreement between the long and short forms. In conclusion, both forms can be considered as preliminary versions of the original questionnaire to assess autonomy support in educational settings.en_US
dc.description.abstractLos objetivos de este trabajo fueron traducir al español, analizar las propiedades psicométricas del Learning Climate Questionnaire (LCQ) y desarrollar una forma corta. El LCQ es un cuestionario de 15 items que evalúa el apoyo a la autonomía en el contexto educativo. Los participantes fueron 422 estudiantes (60 hombres y 362 mujeres). Los resultados mostraron evidencias de validez de constructo y una fiabilidad adecuada. La forma corta del LCQ que consta de cinco items mostró adecuadas propiedades psicométricas. Los resultados de la correlación de Pearson y del índice Gower mostraron una alta concordancia entre las formas larga y corta. En conclusión, ambas formas pueden ser consideradas como versiones preliminares del cuestionario original para evaluar el apoyo a la autonomía en el contexto educativo.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher1138-7416-
dc.relation.ispartofSpanish Journal of Psychologyen_US
dc.sourceThe Spanish Journal of Psychology [ISSN 1138-7416],v. 15 (3), p. 1466-1472en_US
dc.subject61 Psicologíaen_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject6103 Asesoramiento y orientaciónen_US
dc.subject.otherSelf-determinationen_US
dc.subject.otherAutonomy supporten_US
dc.subject.otherPsychometric propertiesen_US
dc.subject.otherLCQ questionnaireen_US
dc.subject.otherEducationen_US
dc.subject.otherAutodeterminaciónen_US
dc.subject.otherApoyo a la autonomíaen_US
dc.subject.otherEducaciónen_US
dc.titleMeasuring autonomy support in university students: The Spanish version of the Learning Climate Questionnaireen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.5209/rev-SJOP.2012.v15.n3.39430
dc.identifier.scopus84871196731-
dc.identifier.isi000312437600052-
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4651544-
dcterms.isPartOfSpanish Journal Of Psychology-
dcterms.sourceSpanish Journal Of Psychology[ISSN 1138-7416],v. 15 (3), p. 1466-1472-
dc.contributor.authorscopusid14632548600-
dc.contributor.authorscopusid36186942700-
dc.contributor.authorscopusid22953500600-
dc.contributor.authorscopusid14632330200-
dc.description.lastpage1472en_US
dc.identifier.issue3-
dc.description.firstpage1466en_US
dc.relation.volume15en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.wosWOS:000312437600052-
dc.contributor.daisngid996936-
dc.contributor.daisngid2510134-
dc.contributor.daisngid3967813-
dc.contributor.daisngid1683150-
dc.identifier.investigatorRIDK-4644-2014-
dc.identifier.investigatorRIDC-8932-2011-
dc.identifier.investigatorRIDB-4513-2010-
dc.identifier.investigatorRIDM-5888-2016-
dc.identifier.investigatorRIDK-4325-2014-
dc.identifier.investigatorRIDF-1324-2010-
dc.contributor.authordialnetid243181-
dc.contributor.authordialnetid846328-
dc.contributor.authordialnetid193939-
dc.contributor.authordialnetid342119-
dc.identifier.dialnet4651544ARTREV-
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Nunez, JL
dc.contributor.wosstandardWOS:Leon, J
dc.contributor.wosstandardWOS:Grijalvo, F
dc.contributor.wosstandardWOS:Albo, JM
dc.date.coverdateEnero 2012
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,487
dc.description.jcr0,827
dc.description.sjrqQ1
dc.description.jcrqQ3
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.scieSCIE
dc.description.ssciSSCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Educación-
crisitem.author.orcid0000-0002-2400-7843-
crisitem.author.orcid0000-0002-9587-4047-
crisitem.author.orcid0000-0002-1316-8115-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.fullNameNúñez Alonso, Juan Luis-
crisitem.author.fullNameLeón González-Vélez, Jaime José-
crisitem.author.fullNameGrijalvo Lobera, Fernando-
crisitem.author.fullNameMartin-Albo Lucas,José-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
PDF
Adobe PDF (224,67 kB)
Show simple item record

SCOPUSTM   
Citations

32
checked on Aug 4, 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

32
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

359
checked on Jun 1, 2024

Download(s)

974
checked on Jun 1, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.