Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/42188
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBolívar-Cruz, Aliciaen_US
dc.contributor.authorVerano-Tacoronte, Domingoen_US
dc.contributor.authorGalván-Sánchez, Inmaculadaen_US
dc.date.accessioned2018-10-19T07:46:59Z-
dc.date.available2018-10-19T07:46:59Z-
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn1135-6405en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/42188-
dc.description.abstractThe development of a critical spirit as well as the capacity to self-assess and oral presentation competence are essential in relation to students’ future employability. This study examines the influence of confidence, self-efficacy and the existence of incentives on student self-assessments of their oral presentation competence during an educational activity, taking into account the students’ gender. Data from 201 self-assessments was analysed using different statistical techniques. The results show that the existence of rewards is the only variable that has a significant influence on the self-assessment of male students, while those of female students are determined, above all, by their self-efficacy. The results suggest the need to increase student training on self-assessment, taking these differences into account. They also highlight the need to implement initiatives aimed at improving speakers’ confidence in public speaking as well as self-efficacy levels.en_US
dc.description.abstractEl desarrollo del espíritu crítico, fundamentalmente la autoevaluación, así como la competencia de presentación oral resultan esenciales para la empleabilidad del estudiante. Este trabajo examina la influencia que ejercen la confianza, su autoeficacia y la existencia de incentivos en la autoevaluación de la competencia de presentación oral, atendiendo al género del estudiante, en una actividad docente. Los datos de 201 autoevaluaciones se analizaron a través de diversas técnicas estadísticas. Los resultados muestran que la existencia de recompensas es la única variable que influye significativamente en la autoevaluación de los hombres, mientras que la de las mujeres se ve condicionada sobre todo por su autoeficacia. Se plantea la necesidad de incrementar la formación de los estudiantes en autoevaluación, considerando sus diferencias. Asimismo, se constata la importancia de poner en práctica iniciativas orientadas a mejorar la seguridad del orador para hablar en público y su autoeficacia.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher1135-6405
dc.relation.ispartofCultura y Educacionen_US
dc.sourceCultura y Educacion[ISSN 1135-6405],v. 30, p. 528-555en_US
dc.subject53 Ciencias económicasen_US
dc.subject.otherSelf-assessmenten_US
dc.subject.otherOral expressionen_US
dc.subject.otherGenderen_US
dc.subject.otherStudent assessmenten_US
dc.subject.otherHigher educationen_US
dc.subject.otherAutoevaluaciónen_US
dc.subject.otherExpresión oralen_US
dc.subject.otherGéneroen_US
dc.subject.otherEvaluación del estudianteen_US
dc.subject.otherEnseñanza Superioren_US
dc.titleDo self-efficacy, incentives and confidence in public speaking influence how students self-assess?en_US
dc.title.alternative¿Influyen la autoeficacia, los incentivos y la confianza para hablar en público en cómo se autoevalúan los estudiantes?en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articlees
dc.typeArticlees
dc.identifier.doi10.1080/11356405.2018.1488420
dc.identifier.scopus85052102615
dc.identifier.isi000442283600004
dc.contributor.authorscopusid23501279700
dc.contributor.authorscopusid11339599500
dc.contributor.authorscopusid27267654200
dc.description.lastpage555-
dc.identifier.issue3-
dc.description.firstpage528-
dc.relation.volume30-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid9507541
dc.contributor.daisngid5023430
dc.contributor.daisngid9235646
dc.contributor.wosstandardWOS:Bolivar-Cruz, A
dc.contributor.wosstandardWOS:Verano-Tacoronte, D
dc.contributor.wosstandardWOS:Galvan-Sanchez, I
dc.date.coverdateEnero 2018
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,304
dc.description.jcr0,885
dc.description.sjrqQ1
dc.description.jcrqQ4
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.ssciSSCI
dc.description.fecytqQ1
dc.description.fecytpuntuacion46,69
dc.description.dialnetimpact0,938
dc.description.dialnetqQ1
dc.description.dialnetdD1
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextSin texto completo-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Emprendimiento, Empresa Digital e Innovación-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Emprendimiento, Empresa Digital e Innovación-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR Análisis interdisciplinar de retos sociales-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0003-2765-527X-
crisitem.author.orcid0000-0001-7612-4147-
crisitem.author.orcid0000-0001-7540-1675-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Métodos Cuantitativos en Economía y Gestión-
crisitem.author.fullNameBolívar Cruz, Alicia María-
crisitem.author.fullNameVerano Tacoronte, Domingo Manuel-
crisitem.author.fullNameGalván Sánchez, Inmaculada-
Appears in Collections:Artículos
Show simple item record

SCOPUSTM   
Citations

5
checked on Apr 21, 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

5
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

79
checked on Apr 20, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.