Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/3887
Title: Revolución y lenguaje del absurdo en Waiting for Godot de Beckett y el triciclo de Arrabal
Authors: Pérez Gil, María del Mar 
UNESCO Clasification: 570107 Lengua y literatura
62 Ciencias de las artes y las letras
Keywords: Lenguaje del absurdo
Waiting for Godot
El triciclo
Issue Date: 1995
Journal: Philologica canariensia 
Abstract: This paper aims at establishing the similarities between Waitingfor Godotby Beckett and El triciclo by Arrabal. Impotence and disappointment, caused by the absurdity of life (Beckett) and the political dictatorship in Spain (Arrabal) pervade both plays, and the many similarities arise from this aspect. Special attention will be paid to language as the means which destroys rather than enhances the possibility of communication among individuáis and ultimately between the marginal classes and the Official Power. The unreliability of language in both plays hinders the possibility of revolution.
En este artículo nos proponemos establecer las similitudes entre Waiting for Godot y El triciclo. Lo absurdo de la existencia en la obra de Beckett y la dictadura franquista en la de Arrabal crean sentimientos de impotencia y de desencanto, que dan lugar a varias de las características que ambas obras comparten. Una atención especial merece el tema del lenguaje, un medio que ahora imposibilita la comunicación entre los individuos y también entre las clases oprimidas y el Poder. La pérdida de la credibilidad del lenguaje en las dos obras impide desde el comienzo el éxito de la revolución.
URI: http://hdl.handle.net/10553/3887
ISSN: 1136-3169
Source: Philologica Canariensia. Las Palmas de Gran Canaria: Facultad de Filología de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1994-.-- ISSN 1136-3169.-- n. 1, 1995, p. 327
Appears in Collections:Philol. Canar. n.001, 1995 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (525,42 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.