Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/25447
Title: Factores que explican el cambio de la imagen de un destino turístico antes y después de la visita
Other Titles: Factors that explain the change in the image of a tourist destination before and after a visit
Authors: Palacio, Asunción Beerli 
Martín-Santana, Josefa D. 
Nazzareno, Patrizio Antonino
UNESCO Clasification: 531290 Economía sectorial: turismo
Keywords: Marketing turístico
Imagen de un destino turístico
Destination image change
Destination image change factors
Issue Date: 2017
Journal: Cuadernos de Turismo 
Abstract: El presente trabajo ha tenido como principal objetivo estudiar y analizar empírica - mente los factores que explican el cambio de imagen antes y después de la visita a un destino turístico. En el estudio empírico se ha utilizado una muestra representativa de turistas de la isla de Tenerife (Islas Canarias), que es uno de los principales destinos turísticos de España.
This paper aims to study and empirically analyze the factors that explains the change in image before and after the visit to a tourist destination. In the empirical study it used a representative sample of tourists from the island of Tenerife (Canary Islands), which is one of the main tourist destinations in Spain.
URI: http://hdl.handle.net/10553/25447
ISSN: 1139-7861
DOI: 10.6018/turismo.40.309651
Source: Cuadernos de Turismo [ISSN 1139-7861], n. 40, p. 155-174
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,02 MB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

4
checked on Sep 19, 2021

WEB OF SCIENCETM
Citations

2
checked on Sep 19, 2021

Page view(s)

31
checked on Jun 22, 2021

Download(s)

48
checked on Jun 22, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.