Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/24167
Title: | La gestión de la información en entornos personales de aprendizaje: estudio exploratorio en alumnado de último curso de grado | Other Titles: | Management information in personal learning environments: exploratory study in final undergraduate students | Authors: | López Vicent, P. González Calatayud, V. Aguiar Perera, María Victoria Artiles Rodríguez, Josué |
UNESCO Clasification: | 5801 Teoría y métodos educativos | Keywords: | PLE Educación superior TIC Gestión información Information management, et al |
Issue Date: | 2017 | Journal: | Revista Complutense de Educacion | Abstract: | Los Entornos Personales de Aprendizaje (PLE) son un enfoque pedagógico que pretende colocar a los estudiantes en una posición central en su propio proceso de aprendizaje. El presente trabajo analiza la gestión de la información dentro de los PLEs en cuanto a aspectos como procesamiento de la información, gestión de la información, organización de la información, recuperación de la información, procesamiento ético de la información, decodificación y creación de la información, a partir de una muestra de 2054 alumnos de último curso de grado de 50 universidades españolas, utilizando para ello una metodología cuantitativa exploratoria. The Personal Learning Environments (PLE) is a pedagogical approach that aims to place students in a central position in their own learning process. This paper analyses the information management within the “PLEs” regarding issues such as information processing, information management, organization of information, information retrieval, ethical information processing, decoding and creation information, from a sample of 2054 students in their final year of degree of 50 Spanish universities, using an exploratory quantitative methodology |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/24167 | ISSN: | 1130-2496 | DOI: | 10.5209/RCED.51849 | Source: | Revista Complutense de Educacion [ISSN 1130-2496], v. 28 (4), p. 1303-1320 | Rights: | by-nc-nd |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.