Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/23307
Title: Biografía y relato en el análisis sociológico. La aportación de la escuela BNIM (Biographic Narrative Interpretive Method)
Other Titles: Biography and story in sociological analysis. The contribution of the BNIM (Biographic-Narrative Interpretive Method) school
Authors: Cardenal, Eugenia 
UNESCO Clasification: 6307 Cambio y desarrollo social
630204 Métodos de investigación social
Keywords: Cambio social
Entrevistas abiertas
Fenomenología
Hermenéutica
Immigration, et al
Issue Date: 2016
Journal: Revista Espanola de Investigaciones Sociologicas 
Abstract: En el artículo se exponen las peculiaridades epistemológicas y metodológicas del método narrativo-interpretativo, consolidado en Gran Bretaña (bajo la denominación BNIM) y Alemania (donde es conocido como Interpretative Biografi eforschung).
This paper outlines the epistemological and methodological specifi cities of the Biographic-Narrative Interpretive Method, developed in Britain (under the name ‘BNIM’) and Germany (where it is known as ‘Interpretative Biografi eforschung’).
URI: http://hdl.handle.net/10553/23307
ISSN: 0210-5233
DOI: 10.5477/cis/reis.155.55
Source: Revista Española de Investigaciones Sociologicas [ISSN 0210-5233], v. 155, p. 55-71
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (234,78 kB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

7
checked on Nov 17, 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

3
checked on Nov 17, 2024

Page view(s)

140
checked on Aug 17, 2024

Download(s)

114
checked on Aug 17, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.