Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/22079
Title: The entry of a hard discount supermarket: price effects
Other Titles: La entrada de un supermercado de descuento duro: efecto sobre precios
Authors: Gómez-Lobo, A.
Jiménez, Juan Luis 
Perdiguero, J.
UNESCO Clasification: 531106 Estudio de mercado
5311 Organización y dirección de empresas
Keywords: Entry
product variety
prices
retailing
entrada
Issue Date: 2015
Journal: Investigaciones Regionales 
Abstract: In this paper we study how an incumbent supermarket reacts when entry by a new operator is announced but does not know the product variety that the entrant will offer. We use a database obtained from a special survey for supermarkets in Gran Canaria to estimate how incumbents reacted to entry in the products sold and not sold by the new entrant (LIDL).
En este trabajo analizamos cómo reacciona un incumbente ante la entrada de un nuevo operador del que desconoce la variedad de productos que éste ofrecerá. Para ello utilizamos una base de datos proveniente de un trabajo de campo propio de supermercados en Gran Canaria en orden a estimar dicha reacción en términos de precios, tanto para productos vendidos como no vendidos por el entrante (LIDL).
Description: Incluye JEL classification: L2; L15; L81
URI: http://hdl.handle.net/10553/22079
ISSN: 1695-7253
Source: Investigaciones Regionales[ISSN 1695-7253], p. 143-154
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Artículos
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