Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/20484
Título: UBILINGUA: a contextualized EFL/ESP platform
Autores/as: García-Sánchez, Soraya 
Luján García, Carmen Isabel 
Clasificación UNESCO: 58 Pedagogía
570111 Enseñanza de lenguas
120310 Enseñanza con ayuda de ordenador
Palabras clave: Educación superior
Innovación educativa
Fecha de publicación: 2016
Conferencia: III Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2016) 
Resumen: This work presents the evolution of UBILINGUA, which started as a supportive learning space especially oriented to address those needs of students at the Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) and has now become an Open Access (OA) foreign language platform intended for any students of Arabic, Chinese, French, German and English. UBILINGUA has been transformed into a ubiquitous learning environment (ULE) that can be accessed anywhere and at any time not only by ULPGC learners but by any interested online user. The outcomes of this study, although especially focused on English as a Foreign Language (EFL) and English for Specific Purposes (ESP), describe the platform evolution and some learning strategies that promote knowledge building, vocabulary improvement and selfstudy skills that connect individual learners to the Internet in order to respond to specific needs and some flexibility regarding time and space when learning English.
URI: http://hdl.handle.net/10553/20484
ISBN: 978-84-608-9007-2
Fuente: III Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en al ámbito de las TIC (2016), 17-18 noviembre, Las Palmas de Gran Canaria [ISBN 978-84-608-9007-2], p. 295-300
Colección:Actas de congresos
miniatura
Adobe PDF (844,35 kB)
Vista completa

Visitas

125
actualizado el 20-abr-2024

Descargas

50
actualizado el 20-abr-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.