Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/17338
Title: El profesor novel universitario y sus primeros días en el aula
Authors: Fernández Antón, Estefanía
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Issue Date: 2015
Journal: El Guiniguada 
Abstract: El profesor novel se caracteriza por no tener experiencia y por encontrarse en un período inicial de formación. Dentro de estas peculiaridades, encuentra dificultades de docencia, de investigación y de gestión. Teniendo presente estas ideas nos proponemos dar a conocer las dificultades relacionadas con la docencia del profesor novel universitario durante sus primeros días en el aula universitaria. Daremos a conocer estas dificultades por medio de una experiencia que ha sido recogida en diarios de investigación The novice teacher has the next features: this individual does not have experience and is in an initial training. Inside of these particularities, the novice teacher has difficulties of teaching, of research, and of management. If we have in account these ideas, we propose to give to know the difficulties related with the teaching of novice teacher in the university during her first days in the university class. We discuss these difficulties through of an experience that have been related in diary of research.
URI: http://hdl.handle.net/10553/17338
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, [S.l.], v. 25, p. 22-31, abr. 2016. ISSN 2386-3374
Appears in Collections:Guiniguada. 3ª Etapa.n.25, 2016 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (241,76 kB)
Show full item record

Page view(s)

61
checked on Aug 5, 2023

Download(s)

115
checked on Aug 5, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.