Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/17337
Title: | Don Quijote en las aulas de siglo XXI | Authors: | Hernández Quintana, Blanca | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía 531204 Educación |
Issue Date: | 2015 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | La lectura de los clásicos sigue siendo necesaria en nuestras aulas. Es tarea del profesorado realizar una buena adaptación y actualizar su lectura a las inquietudes del siglo XXI para que Don Quijote pueda entrar en las aulas. Reading classical texts is still needed in our classrooms. It is the role or function of the teachers make a good adaptation and modernize and actualize reading of Cervantes' hero to the concerns of the 21st Century. So, Don Quixote will be returned to the classrooms. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/17337 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, [S.l.], v. 25, p. 17-21, abr. 2016. ISSN 2386-3374 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 3ª Etapa.n.25, 2016 Artículos |
Page view(s)
48
checked on Sep 2, 2023
Download(s)
36
checked on Sep 2, 2023
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.