Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/16887
Title: La educación afectiva y sexual en el actual y futuro profesorado
Authors: López Soler, Nieves 
Director: Martín Quintana, Juan Carlos 
UNESCO Clasification: 580302 Preparación de profesores
Issue Date: 2015
Abstract: En el presente trabajo realizaremos un análisis de los estilos docentes que adopta el profesorado y el futuro profesorado frente a las situaciones relacionadas con la EAS para conocer los aspectos que predicen estos estilos. Para esta investigación se contó con una muestra de 436 docentes de infantil, primaria y secundaria, de colegios públicos, concertados y privados de las Palmas de Gran Canaria y Telde, así como 557 universitarios de los grados de Educación infantil, primaria y educación social, y de otras facultades.
In this dissertation we will carry out an analysis of the teaching styles adopted by teachers and future teachers when involved in ASE situations to recognise the aspects that these styles predict. For this particular research, we had a sample of 436 teachers of nursery, primary and secondary, belonging to public, charter and private schools of Las Palmas de Gran Canaria and Telde, as well as 557 university students of the different degrees in Education (nursery, primary and social education) and other university degrees.
Description: Programa de doctorado: Educación social en la sociedad del conocimiento (2004/2006)
Department: Departamento de Educación
URI: http://hdl.handle.net/10553/16887
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Tesis doctoral
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (34,82 MB)
Show full item record

Page view(s)

1,498
checked on May 4, 2024

Download(s)

2,689
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.