Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/16654
Título: | Materiales didácticos interactivos en Ingeniería de Fabricación | Autores/as: | Hernández-Castellano, Pedro M. Marrero-Alemán, María Dolores Ortega García, Fernando Paz Hernández, Rubén Socorro-Perdomo, Pedro P. Suárez-García, Luis A. Benítez Vega, Antonio Nizardo Bordón Pérez, Pablo Rubén Taboada, Sandra Taboada-Margalejo, Eduardo A. Antón-Henríquez, Illari Rodríguez, Juan Hernández, Claudio |
Clasificación UNESCO: | 58 Pedagogía 33 Ciencias tecnológicas |
Palabras clave: | Educación superior Material didáctico Ingeniería de fabricación |
Fecha de publicación: | 2015 | Conferencia: | II Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2015) | Resumen: | This work is part of a methodological renovation project from Ingeniería de Fabricación Innovative Education Group, from University of Las Palmas de Gran Canaria. It has developed learning materials for courses in Manufacturing Engineering that can be used in several degrees. The first learning material, it was decided to take a plastic injection mould as a teaching resource. Abundant information generated has been used to develop an interactive electronic publication. This learning material has been chosen by the Publishing and Scientific Diffusion Service from this University, as a new line of work in publications of educational innovation. The group is developing more training materials on other manufacturing processes as well as cross-contents dimensional tolerances in the ISO GPS system. All this work has generated a lot of educational resources for both laboratory practices and interactive multimedia documents. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/16654 | Fuente: | II Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en al ámbito de las TIC (2015) |
Colección: | Actas de congresos |
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.