Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/16619
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGonzález Cruz, Isabelen_US
dc.contributor.authorGonzález de la Rosa, Pilaren_US
dc.date.accessioned2016-04-22T02:30:27Z
dc.date.accessioned2018-02-21T14:34:15Z-
dc.date.available2016-04-22T02:30:27Z
dc.date.available2018-02-21T14:34:15Z-
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.isbn978-84-608-3145-7en_US
dc.identifier.otherLibro de Actas de las II Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC / Jesús B. Alonso Hernández; David de la Cruz Sánchez Rodríguez; Carlos M. Travieso González (eds.), p.83-88-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/16619-
dc.description.abstractIn this paper we revise the concept of pragmatic competence and underline the recognized importance that it has in the process of teaching and learning a foreign language. The need to include explicit pedagogical instruction in the classroom is also approached. A revision of the syllabi used for the teaching of English in the Degree in Hispanic Studies at the Faculty of Philology (ULPGC) reveals some minor failure in the way the functional content is specified regarding pragmatic abilities. Some examples of how to deal with the development of pragmatic competence in the classroom, including ICT, are also presented, together with some suggestions to improve it. es
dc.formatapplication/pdfes
dc.languagespaen_US
dc.publisherUniversidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC)en_US
dc.sourceII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en al ámbito de las TIC (2015), Las Palmas de Gran Canaria - 12-13 de noviembre de 2015en_US
dc.subject58 Pedagogíaes
dc.subject570111 Enseñanza de lenguases
dc.subject.otherEducación superiores
dc.titleLa competencia pragmática en el aprendizaje del inglés: importancia, desarrollo y propuestas de mejora en la Facultad de Filología (ULPGC)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.typeConferenceObjecten_US
dc.relation.conferenceII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2015)en_US
dc.identifier.absysnet719382-
dc.identifier.crisid1350;2235
dc.investigacionIngeniería y Arquitecturaes
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Actas de congresosen_US
dc.identifier.external1350;2235-
dc.identifier.supplement1350;2235-
dc.identifier.ulpgces
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR Estudios sociolingüísticos y socioculturales-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.deptGIR Estudios sociolingüísticos y socioculturales-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0002-6815-2743-
crisitem.author.orcid0000-0002-8574-4206-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.fullNameGonzález Cruz, María Isabel-
crisitem.author.fullNameGonzález De La Rosa, María Del Pilar-
crisitem.event.eventsstartdate12-11-2015-
crisitem.event.eventsenddate13-11-2015-
Appears in Collections:Actas de congresos
Thumbnail
Adobe PDF (646,31 kB)
Show simple item record

Page view(s)

334
checked on Feb 17, 2024

Download(s)

6,882
checked on Feb 17, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.