Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/15873
Título: | Teaching and learning discourse analysis: some ideas on the use of ICTs | Autores/as: | Fernández Martínez, Dolores | Clasificación UNESCO: | 570111 Enseñanza de lenguas | Palabras clave: | Discourse analysis Critical discourse analysis ICT Language teaching Language learning |
Fecha de publicación: | 2014 | Editor/a: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) | Conferencia: | I Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2014) | Resumen: | ICTs have played a major role in transforming the way we teach and learn. The purpose of this paper is to present some ideas on how ICTs can be implemented in the teaching and learning of discourse analysis. ICTs offer valuable material to help explain key theoretical concepts of discourse analysis and to examine linguistic and social reality. A tweet, a video song, a speech, an advertisement or a hoax-mail may enhance students’ motivation and stimulate critical thinking. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/15873 | ISBN: | 978-84-617-1860-3 | Fuente: | I Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en al ámbito de las TIC (2014), p. 71-80 |
Colección: | Actas de congresos |
Visitas
144
actualizado el 31-ago-2024
Descargas
939
actualizado el 31-ago-2024
Google ScholarTM
Verifica
Altmetric
Comparte
Exporta metadatos
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.