Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/15873
Título: Teaching and learning discourse analysis: some ideas on the use of ICTs
Autores/as: Fernández Martínez, Dolores 
Clasificación UNESCO: 570111 Enseñanza de lenguas
Palabras clave: Discourse analysis
Critical discourse analysis
ICT
Language teaching
Language learning
Fecha de publicación: 2014
Editor/a: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) 
Conferencia: I Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2014) 
Resumen: ICTs have played a major role in transforming the way we teach and learn. The purpose of this paper is to present some ideas on how ICTs can be implemented in the teaching and learning of discourse analysis. ICTs offer valuable material to help explain key theoretical concepts of discourse analysis and to examine linguistic and social reality. A tweet, a video song, a speech, an advertisement or a hoax-mail may enhance students’ motivation and stimulate critical thinking.
URI: http://hdl.handle.net/10553/15873
ISBN: 978-84-617-1860-3
Fuente: I Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en al ámbito de las TIC (2014), p. 71-80
Colección:Actas de congresos
miniatura
Adobe PDF (122,75 kB)
Vista completa

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.