Please use this identifier to cite or link to this item: https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/143987
Title: Formación para los instructores de español como L2 y lengua de herencia
Other Titles: Training for instructors of Spanish as an L2 and a heritage language
Authors: Burgo, Clara
Editors: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null
UNESCO Clasification: 580302 Preparación de profesores
570111 Enseñanza de lenguas
580107 Métodos pedagógicos
Keywords: Entrenamiento
Instructores de español
Segunda lengua
Lengua de herencia
Mentoría
Issue Date: 2025
Journal: El Guiniguada 
Abstract: En las universidades americanas, los estudiantes graduados tienen la oportunidad de enseñar cursos de primer año como español como segunda lengua o lengua de herencia; así que es esencial que reciban el entrenamiento necesario para enseñar esos cursos, fundamentales para el mantenimiento de los programas de lengua y el reclutamiento de los estudiantes. Por esta razón, el entrenamiento se debe ofrecer a través de un modelo pedagógico completo consistente en una orientación previa y un curso pedagógico durante el semestre con sus responsabilidades y el dominio de una metodología pedagógica del programa. Finalmente, estos nuevos profesores necesitan un continuo entrenamiento consistente en observaciones periódicas, mentoría y un supervisor para cualquier pregunta que puedan tener.
In American universities, graduate students have the opportunity to teach first-year courses such as Spanish as a second or heritage language, so it is essential that they receive the necessary training to teach these courses, which are fundamental for the maintenance of the language programs and the recruitment of students. For this reason, training must be offered through a complete pedagogical model consisting of a preorientation and pedagogical course during the semester with its responsibilities and mastery of a program's pedagogical methodology. Finally, these new teachers need continuous coaching consisting of periodic observations, mentoring and a supervisor for any questions they may have.
URI: https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/143987
ISSN: 2386-3374
DOI: 10.20420/ElGuiniguada.2025.810
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610, eISSN 2386-3374], n. 34, p. 228-236, (Julio 2025)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (857,62 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.