Please use this identifier to cite or link to this item:
https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/143987
Title: | Formación para los instructores de español como L2 y lengua de herencia | Other Titles: | Training for instructors of Spanish as an L2 and a heritage language | Authors: | Burgo, Clara | Editors: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null | UNESCO Clasification: | 580302 Preparación de profesores 570111 Enseñanza de lenguas 580107 Métodos pedagógicos |
Keywords: | Entrenamiento Instructores de español Segunda lengua Lengua de herencia Mentoría |
Issue Date: | 2025 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | En las universidades americanas, los estudiantes graduados tienen la oportunidad de
enseñar cursos de primer año como español como segunda lengua o lengua de herencia;
así que es esencial que reciban el entrenamiento necesario para enseñar esos cursos,
fundamentales para el mantenimiento de los programas de lengua y el reclutamiento de
los estudiantes. Por esta razón, el entrenamiento se debe ofrecer a través de un modelo
pedagógico completo consistente en una orientación previa y un curso pedagógico
durante el semestre con sus responsabilidades y el dominio de una metodología
pedagógica del programa. Finalmente, estos nuevos profesores necesitan un continuo
entrenamiento consistente en observaciones periódicas, mentoría y un supervisor para
cualquier pregunta que puedan tener. In American universities, graduate students have the opportunity to teach first-year courses such as Spanish as a second or heritage language, so it is essential that they receive the necessary training to teach these courses, which are fundamental for the maintenance of the language programs and the recruitment of students. For this reason, training must be offered through a complete pedagogical model consisting of a preorientation and pedagogical course during the semester with its responsibilities and mastery of a program's pedagogical methodology. Finally, these new teachers need continuous coaching consisting of periodic observations, mentoring and a supervisor for any questions they may have. |
URI: | https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/143987 | ISSN: | 2386-3374 | DOI: | 10.20420/ElGuiniguada.2025.810 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610, eISSN 2386-3374], n. 34, p. 228-236, (Julio 2025) |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.