Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/143982
Título: | Tutoretza-ekintzatik Tutoretza-Interakziora (TI) Goi Mailako ikasketetan | Otros títulos: | From Tutoring Action to Tutoring Interaction (TI) in Higher Education | Autores/as: | Pastor Andrés, David Gezuraga Amundarain, Monike Darretxe Urrutxi, Leire Rodríguez-Torre, Iñigo |
Coordinadores/as, Directores/as o Editores/as: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null | Clasificación UNESCO: | 580204 Niveles y temas de educación | Palabras clave: | Interakzioa Tutoretza Unibertsitatea Ikaslea Garapen integrala, et al. |
Fecha de publicación: | 2025 | Publicación seriada: | El Guiniguada | Resumen: | Joan den mendeaz geroztik, ekarpen ugari egin dira, eta horrek agerian uzten du zernolako
garrantzia duten zenbait funtziok, hala nola orientazioak, aholkularitzak eta
abarrek unibertsitatean. Europako Uniberstitate Eremuak (EUE), hala ere, garrantzi
hori azpimarratu du, eta, gainera, ikasleak ikaskuntza-prozesuaren erdigunean jarri nahi
izan ditu. Haatik, askotan, arau eta protokolo-esparru desberdinak izateak, paperaren
gaineko tutoretza ulertzeko eta/edo kontzeptualizatzeko modu batzuetan aurrera egiteak
ez du benetako islarik izan praktikan. Lan honek tutoretza ulertzeko modu berri baten
izateko arrazoia mugatu nahi du, tutoretza-interakzioaren kontzepturantz igarotzearen
aldeko apustua eginez. Metodologiari dagokionez, berrikuspen teoriko bat egin dugu
funtsezko gaiak zehaztu ahal izateko. Funtsezko gai horiek haien esanahia eta helburua
ulertzen lagundu digute, eta interakzio horren azpian dauden hainbat eredu ulertzeko
aukera ematen digute. Berrikuspen horren bidez tutoretzak garapen integrala sustatu
behar duela ikusten dugu, eta, horretarako, unibertsitatearen lana funtsezkoa da.
Amaitzeko, Tutoretza-Interakzioari (TI) buruzko definizio propioa ematen da, aztergai
konplexu hori ikustarazteko. Since the last century, numerous contributions have drawn our attention to the relevance of functions such as guidance, counselling, etc. in the higher education system. The European University Area (EUE), however, has stressed this importance and also sought to place students at the centre of the learning process. However, often the existence of different rules and protocol frameworks, progress in certain ways of understanding and/or conceptualizing guardianship on paper, has not been a real reflection in practice. This paper aims to delimit the rationale for a new way of understanding tutoring, betting on moving towards the concept of tutorial interaction (TI). Regarding the methodology, a theoretical review has been carried out to determine the key issues. These fundamental issues have helped us understand their meaning and purpose, and allow us to understand the different models underlying this interaction. Through this review we observed that tutoring should promote integral development and for this, the work of the university is key. We conclude with our own definition of TI that aims to provide a glimpse of this complex object of study. |
URI: | https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/143982 | ISSN: | 2386-3374 | DOI: | 10.20420/ElGuiniguada.2025.805 | Fuente: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610, eISSN 2386-3374], n. 34, p. 140-158, (Julio 2025) |
Colección: | Artículos |
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.