Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/132352
Title: | Inicios de la educación para el desarrollo en España (1959-1967) | Other Titles: | Beginnings of development education in Spain (1959-1967) | Authors: | Ruiz Simón, Esther | Editors: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null | UNESCO Clasification: | 550607 Historia de la educación 5802 Organización y planificación de la educación |
Keywords: | Educación para el desarrollo Estudio de caso Sensibilización Organización no gubernamental Solidaridad, et al |
Issue Date: | 2024 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | Las primeras experiencias de educación al desarrollo en España están vinculadas al
nacimiento de las primeras organizaciones no gubernamentales que surgieron en
España en la década de los años 50-60. La educación al desarrollo fue el instrumento
que se pusieron al servicio de la sociedad española como medio para poder luchar,
desde la concienciación, la corresponsabilidad y la fraternidad de todos los seres
humanos, contra la pobreza y la desigualdad. En el presente artículo, se aborda las
acciones de sensibilización y educación para el desarrollo de una de estas primeras
organizaciones, Manos Unidas antes de la puesta en marchar de los boletines
informativos periódicos. The first experiences of development education in Spain are linked to the birth of the first non-governmental organizations that emerged in Spain in the 1950s and 1960s. Development education was the instrument they placed at the service of Spanish society to fight against poverty and inequality through awareness, co-responsibility and fraternity of all human beings. This article deals with the awareness-raising and development education actions of one of these first organizations, Manos Unidas, before the launch of the periodic newsletters. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/132352 | ISSN: | 2386-3374 | DOI: | 10.20420/ElGuiniguada.2024.728 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610, eISSN 2386-3374], n. 33, p. 261-269, (Julio 2024) |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.