Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/132328
Title: | Creación de vídeos didácticos o cómo llevar las charlas TED al aula | Other Titles: | Creating educational videos or how to bring TED talks into the classroom | Authors: | España Palop, Eduardo | Editors: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null | UNESCO Clasification: | 580302 Preparación de profesores 580101 Medios audiovisuales 580107 Métodos pedagógicos 580106 Evaluación de alumnos |
Keywords: | Multimodalidad TIC Oralidad Educación universitaria |
Issue Date: | 2024 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | El uso de recursos multimodales y digitales es una constante en nuestra vida cotidiana
y no podemos desconectar nuestras aulas de la realidad. Es conveniente ir adaptando
las tareas que tradicionalmente se han ido haciendo a este nuevo contexto. En este
artículo presentamos una experiencia práctica de grabación de exposiciones orales
siguiendo el modelo de las charlas TED llevada a cabo con estudiantes de cuarto
curso del grado de Maestro en Educación Primaria. A lo largo del texto,
expondremos las distintas actividades que se llevaron a cabo en el aula para trabajar
las características lingüísticas, textuales y técnicas que debían tener estas
presentaciones. Asimismo, también presentaremos la rúbrica de evaluación que se
creó y se puso en práctica para evaluar estos vídeos. Finalmente, también
analizaremos la evaluación de los estudiantes sobre las producciones finales y sobre el
desarrollo de la secuencia en sí misma. The use of multimodal and digital resources is a constant in our daily lives and we cannot disconnect our classrooms from reality. It is convenient to adapt the tasks that have traditionally been done to this new context. In this paper we are going to present a practical experience of recording oral presentations following the model of TED talks carried out with students in the fourth year of the degree of Primary Education Teacher. Throughout the text, we will present the different activities that were carried out in the classroom to work on the linguistic, textual and technical characteristics that these presentations should have. Likewise, we will also present the evaluation rubric that was created and implemented to evaluate these videos. Finally, we will also analyze the students' evaluation of the final productions and of the development of the sequence itself. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/132328 | ISSN: | 2386-3374 | DOI: | 10.20420/ElGuiniguada.2024.720 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610, eISSN 2386-3374], n. 33, p. 132-149, (Julio 2024) |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.