Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/132307
Title: | Innovación docente en la formación inicial del profesorado | Other Titles: | Teaching innovation in initial teacher training | Authors: | Arroyo Martínez, Laura | Editors: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null | UNESCO Clasification: | 580302 Preparación de profesores | Keywords: | Innovación Monográfico Formación del profesorado Máster habilitante |
Issue Date: | 2024 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | La sección monográfica del número 33 de El Guiniguada, titulada Innovación docente
en la formación inicial del profesorado persigue dar a conocer las últimas
aportaciones sobre el tema propuesto desde una perspectiva multidisciplinar y constatar
investigaciones de campo o estudios teóricos centrados en diversas dimensiones del
ámbito de la formación del futuro profesional de la docencia. Para ello contempla
reflexiones e investigaciones en diversas áreas de conocimiento, praxis efectivas entre
docentes que se encuentran en diversos estadios de su trayectoria o nuevas
metodologías punteras de enseñanza y aprendizaje en distintas disciplinas. The monographic section of number 33 of El Guiniguada, entitled Teaching innovation in initial teacher training, seeks to present the latest contributions on the proposed topic from a multidisciplinary perspective and verify field research or theoretical studies focused on various dimensions of the field of education. training of the future teaching professional. To do this, it contemplates reflections and research in various areas of knowledge, effective praxis among teachers who are in various stages of their career or new cutting-edge teaching and learning methodologies in various disciplines |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/132307 | ISSN: | 2386-3374 | DOI: | 10.20420/ElGuiniguada.2024.710 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610, eISSN 2386-3374], n. 33, p. 10-15, (Julio 2024) |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.