Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/132227
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorParvizi, Pardisen_US
dc.date.accessioned2024-07-19T15:11:05Z-
dc.date.available2024-07-19T15:11:05Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2340-8561en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/132227-
dc.description.abstractSpanish is a language with unique characteristics, such as the use of the grammatical gender morpheme and the article as a determiner, which makes it difficult for speakers of languages such as Persian, whose native language lacks these elements, to learn. The difficulty is further compounded when it comes to the agreement of gender and number in nominal groups in Spanish. In this study, we seek to analyze a corpus of Persian students of Spanish using the Error Analysis methodology with the purpose of identifying frequent errors regarding grammatical gender in Spanish, analyzing the underlying causes, and suggesting possible solutions to improve understanding, and the use of grammatical gender in Spanish among Persian students.en_US
dc.description.abstractEl español es una lengua con características únicas, como el uso del morfema de género gramatical y el artículo como determinante, lo que dificulta su aprendizaje para hablantes de lenguas como el persa, donde su lengua materna carece de estos elementos.La dificultad se profundiza aún más cuando se trata de la concordancia de género y número en los grupos nominales en español.En este estudio, se busca analizar un corpus de estudiantes persas de español utilizando la metodología de Análisis de Errores, con el propósito de identificar los errores frecuentes en cuanto al género gramatical en español, analizar las causas subyacentes y sugerir posibles soluciones para mejorar la comprensión y el uso del género gramatical en español entre los estudiantes persas.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicosen_US
dc.sourceLFE. Lenguas para Fines Específicos [ISSN 1133-1137, eISSN 2340-8561], v. 30, p. 234-258, (Junio 2024)en_US
dc.subject570111 Enseñanza de lenguasen_US
dc.subject.otherError analysisen_US
dc.subject.otherGender agreementen_US
dc.subject.otherGender in Spanishen_US
dc.subject.otherPersian languageen_US
dc.subject.otherSpanish SFLen_US
dc.subject.otherEl género en españolen_US
dc.subject.otherConcordancia de géneroen_US
dc.subject.otherAnálisis de erroresen_US
dc.subject.otherLengua persaen_US
dc.subject.otherEspañol ELEen_US
dc.titleAnálisis de errores en el uso del género gramatical en los alumnos persas de español como lengua extranjeraen_US
dc.title.alternativeAnalysis of errors in the use of grammatical gender by Persian students of Spanish as a foreign languageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.20420/rlfe/2024.706en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85198100356-
dc.contributor.orcid0000-0002-8995-7874-
dc.description.lastpage258en_US
dc.description.firstpage234en_US
dc.relation.volume30en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.description.numberofpages25en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.date.coverdateJunio 2024en_US
dc.identifier.ulpgcNoen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.description.sjrnan
dc.description.sjrq-
dc.description.esciESCI
dc.description.miaricds9,9
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (700,62 kB)
Show simple item record

Page view(s)

26
checked on Aug 3, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 3, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.