Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/131235
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Huerta Rodríguez, Jesús Caos | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T08:04:29Z | - |
dc.date.available | 2024-06-27T08:04:29Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 2386-8635 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/131235 | - |
dc.description.abstract | El presente artículo tiene como objetivo analizar la recepción del término Sodoma en el pasaje de Paed. III 43.5-44.4, del destacado maestro y apologista cristiano Clemente de Alejandría. La metodología sigue en principio una lectura inmanente del pasaje; posteriormente, se realiza un acercamiento histórico crítico para ubicar los supuestos morales de la época implícitos en la interpretación del teólogo alejandrino. El resultado final es una estructura argumentativa basada en la oposición entre simplicidad-tryphé (lujo) y una trama de comparación entre Sodoma y Síbaris | en_US |
dc.description.abstract | This article aims to analyze the reception of the term Sodom in the Paed. II 43.5-44.4, by the prominent Christian teacher and apologist. The methodology initially follows an immanent reading of the passage; subsequently, a historical-critical approach is undertaken to situate the implicit moral assumptions of the time in the interpretation of the Alexandrian theologian. The result is an argumentative structure based on the opposition between simplicity-tryphé (luxury) and a comparative framework between Sodom and Sybaris. | en_US |
dc.description.abstract | Le présent article vise à analyser la réception du terme Sodome dans le passage de Paed. III 43.5-44.4, de Clément d’Alexandrie, éminent enseignant et apologiste chrétien. La méthodologie suit d’abord une lecture immanente du passage, suivie d’une approche historique critique pour localiser les hypothèses morales de l’époque implicites dans l’interprétation du théologien alexandrin. Le résultat final est une structure argumentative basée sur l’opposition simplicité-tryphé (luxe) et une comparaison entre Sodome et Sybaris. | en_US |
dc.language | spa | en_US |
dc.relation.ispartof | Philologica canariensia | en_US |
dc.source | Philologica canariensia [ISSN 2386-8635], v. 30, p. 297-315 (Junio 2024) | en_US |
dc.subject | 6202 Teoría, análisis y crítica literarias | en_US |
dc.title | La lección pedagógica del ejemplo de Sodoma en el Pedagogo III 44.1 de Clemente de Alejandría | en_US |
dc.title.alternative | The Pedagogical Lesson of the Example of Sodom in the Paedagogus III 44.1 of Clement of Alexandria: The Comparison Between Sybaris and Sodom | en_US |
dc.title.alternative | La leçon pédagogique de l’exemple de Sodome dans le Pédagogue III 44.1 de Clément d’Alexandrie: La comparaison entre Sybaris et Sodome | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.20420/Phil.Can.2024.678 | en_US |
dc.description.lastpage | 315 | en_US |
dc.description.firstpage | 297 | en_US |
dc.relation.volume | 30 | en_US |
dc.investigacion | Artes y Humanidades | en_US |
dc.type2 | Artículo | en_US |
dc.description.numberofpages | 18 | en_US |
dc.utils.revision | Sí | en_US |
dc.date.coverdate | Junio 2024 | en_US |
dc.identifier.ulpgc | No | en_US |
dc.contributor.buulpgc | BU-HUM | en_US |
dc.description.sjr | 0,173 | |
dc.description.sjrq | Q1 | |
dc.description.esci | ESCI | |
dc.description.miaricds | 9,9 | |
dc.description.erihplus | ERIH PLUS | |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | Con texto completo | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.