Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/130973
Title: Viajes Insular: The internationalisation and entrepreneurial innovation of a travel agency in Spain
Authors: Sosa Cabrera, Silvia 
Aguiar Quintana, Juana Teresa 
Lemes Hernández, Ana Isabel 
Sanabria Díaz, José Manuel 
UNESCO Clasification: 531290 Economía sectorial: turismo
Keywords: Emprendimiento corporativo
Gestión de empresas turísticas
Satisfacción del Cliente
Issue Date: 2024
Publisher: Routledge (Taylor & Francis Group) 
Journal: Corporate Entrepreneurship And Innovation In Tourism And Hospitality: Global Post Covid-19 Recovery Strategies
Abstract: The main goal of this chapter is to show the most relevant aspects of the corporate entrepreneurship actions of Viajes Insular, a tourism group specialised in distribution and intermediary services based in the Canary Islands (Spain). Travel agencies have been influenced over time by the economic instability of destinations, the advent of the Internet and information and communication technologies (ICT), and the political situations of other destinations, among other factors. Viajes Insular, through systematised sectoral surveillance, has faced these changes with innovative initiatives, generating new companies and supporting their decisions-both proactive and reactive-in the integral management of the trip, customer satisfaction, and the personalised and qualified service offered by its staff. Forming strategic alliances through cooperation and collaboration with other travel agents and members of the distribution chain has been one of the strategies most used in launching these initiatives.
El objetivo principal de este capítulo es mostrar los aspectos más relevantes de las acciones de emprendimiento corporativo de Viajes Insular, un grupo turístico especializado en servicios de distribución e intermediación con sede en las Islas Canarias (España). Las agencias de viajes han sido influenciadas a lo largo del tiempo por la inestabilidad económica de los destinos, la llegada de Internet y las tecnologías de la información y la comunicación (TIC), y las situaciones políticas de otros destinos, entre otros factores. Viajes Insular, a través de una vigilancia sectorial sistematizada, ha enfrentado estos cambios con iniciativas innovadoras, generando nuevas empresas y apoyando sus decisiones, tanto proactivas como reactivas, en la gestión integral del viaje, la satisfacción del cliente y el servicio personalizado y cualificado ofrecido por su personal. Formar alianzas estratégicas a través de la cooperación y colaboración con otros agentes de viajes y miembros de la cadena de distribución ha sido una de las estrategias más utilizadas en el lanzamiento de estas iniciativas.
URI: http://hdl.handle.net/10553/130973
ISBN: 9781040003961
DOI: 10.4324/9781003454465-18
Source: Corporate Entrepreneurship and Innovation in Tourism and Hospitality: Global Post COVID-19 Recovery Strategies / Teresa Aguiar-Quintana, Jonathon Day, Francisca Rosa Álamo Vera (eds.), p. 208-219
Appears in Collections:Capítulo de libro
Show full item record

Page view(s)

23
checked on Jun 29, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.