Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/130926
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorDorta Afonso, Danielen_US
dc.contributor.authorBallesteros Rodríguez, José Luisen_US
dc.contributor.authorDíaz Díaz, Nieves Lidiaen_US
dc.contributor.authorde Saá-Pérez, Petraen_US
dc.date.accessioned2024-06-18T08:14:40Z-
dc.date.available2024-06-18T08:14:40Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn0143-7739en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.otherScopus-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/130926-
dc.description.abstractPurpose: This paper analyzes knowledge-oriented leadership (KOL) and its impact on the learning achieved by the members of academic research teams. We study the influence of KOL on learning, both directly and indirectly, through the knowledge sharing that takes place within the team. Design/methodology/approach: For this purpose, we conducted a survey of 477 researchers belonging to academic research teams. Through partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM), our findings show that KOL positively affects both knowledge sharing and learning and that knowledge sharing also enhances learning. Findings: Our results reveal the existence of a direct and indirect effect of KOL on learning, both significant and in the same positive direction, with a complementary partial mediation of knowledge sharing. Research limitations/implications: This paper contributes to the literature in that it provides evidence in the academic context of how team leader behavior can influence knowledge sharing and learning. Originality/value: This is one of the fewer studies that analyzed KOL on academic research teams and the first contribution that empirically shows how the effect of KOL on learning takes place.en_US
dc.languageengen_US
dc.relationEl Capital Humanoy la Gestión Del Conocimieno en Entornos de Coopetición Una Aplicación A Los Centros de Investigación de I+D+I de Excelenciaen_US
dc.relation.ispartofLeadership and Organization Development Journalen_US
dc.sourceLeadership & Organization Development Journal[ISSN 0143-7739], (2024)en_US
dc.subject531104 Organización de recursos humanosen_US
dc.subject.otherEmpowering Leadershipen_US
dc.subject.otherManagementen_US
dc.subject.otherBehaviorsen_US
dc.subject.otherTeamworken_US
dc.subject.otherCapabilityen_US
dc.subject.otherExchangeen_US
dc.subject.otherImpacten_US
dc.subject.otherRolesen_US
dc.subject.otherSemen_US
dc.subject.otherKnowledge Sharingen_US
dc.subject.otherLearningen_US
dc.subject.otherTeam Leadershipen_US
dc.subject.otherKnowledge-Oriented Leadershipen_US
dc.subject.otherAcademic Research Teamsen_US
dc.titleKnowledge-oriented leadership and learning in academic research teamsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1108/LODJ-02-2022-0073en_US
dc.identifier.scopus85195278269-
dc.identifier.isi001240246300001-
dc.contributor.orcid0000-0002-9955-1202-
dc.contributor.orcidNO DATA-
dc.contributor.orcidNO DATA-
dc.contributor.orcid0000-0002-3945-5454-
dc.contributor.authorscopusid56725788200-
dc.contributor.authorscopusid57213668794-
dc.contributor.authorscopusid12764482400-
dc.contributor.authorscopusid13611423200-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngidNo ID-
dc.contributor.daisngidNo ID-
dc.contributor.daisngidNo ID-
dc.contributor.daisngidNo ID-
dc.description.numberofpages17en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Dorta-Afonso, D-
dc.contributor.wosstandardWOS:Ballesteros-Rodríguez, JL-
dc.contributor.wosstandardWOS:Díaz-Díaz, NL-
dc.contributor.wosstandardWOS:De Saá-Pérez, P-
dc.date.coverdate2024en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.description.sjr1,155-
dc.description.jcr4,9-
dc.description.sjrqQ1-
dc.description.jcrqQ2-
dc.description.ssciSSCI-
dc.description.miaricds11,0-
dc.description.erihplusERIH PLUS-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.project.principalinvestigatorDe Saá Pérez, Petra-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Finanzas, Contabilidad y Gestión del Conocimiento-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía Financiera y Contabilidad-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0002-9955-1202-
crisitem.author.orcid0000-0002-3934-2679-
crisitem.author.orcid0000-0002-8752-6157-
crisitem.author.orcid0000-0002-3945-5454-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.fullNameDorta Afonso, Daniel-
crisitem.author.fullNameBallesteros Rodríguez, José Luis-
crisitem.author.fullNameDíaz Díaz, Nieves Lidia-
crisitem.author.fullNameDe Saá Pérez, Petra-
Colección:Artículos
Adobe PDF (537,65 kB)
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.