Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/130590
Title: Incidencia cuantitativa del factor “lengua materna” en la disponibilidad léxica de estudiantes marroquíes de Español como Lengua Extranjera (Nivel universitario)
Other Titles: Quantitative impact of the factor “mother tongue” in the lexical availability of Moroccan students of Spanish as a Foreign Language (University level)
Authors: Serfati, Mohamed 
UNESCO Clasification: 570111 Enseñanza de lenguas
Keywords: Disponibilidad léxica
Lengua materna
Español Lengua Extranjera
Estudiantes universitarios marroquíes
Issue Date: 2017
Journal: Estudios interlingüísticos
Abstract: En el marco de una investigación sobre disponibilidad léxica en estudiantes universitarios y a partir de una muestra de 350 encuestados de la región de Agadir (Marruecos), el presente estudio se detiene en el análisis de la eventual influencia ejercida por un factor de adscripción lingüística en la adquisición del léxico, en concreto por la lengua materna de los informantes. Los resultados generales del análisis confirman que la lengua materna es un factor explicativo, ya que los estudiantes del tamazight muestran en términos globales un léxico disponible más amplio y variado, con índices de disponibilidad claramente superiores a los del grupo de contraste: los arabófonos.
As part of an investigation into lexical availability in university students and from a sample of 350 respondents from the region of Agadir (Morocco), this study focuses on the analysis of the possible influence exerted by a factor of linguistic affiliation in lexical acquisition, specifically the mother tongue of informants. The overall results of the analysis confirm that the mother tongue is an explanatory factor, as students of tamazight globally show a wide and varied lexicon available, with availability rates clearly higher than the contrast group: the arabs.
URI: http://hdl.handle.net/10553/130590
ISSN: 2340‐9274
Source: Estudios interlingüísticos, [ISSN: 2340‐9274], n. 5, p. 121‐145, (2017)
Appears in Collections:Artículos
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.