Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/129747
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMoreno Martel, María Doloresen_US
dc.contributor.authorHernández Suárez, Víctor Manuelen_US
dc.contributor.authorSocas Robayna, Martín Manuelen_US
dc.date.accessioned2024-04-03T18:28:33Z-
dc.date.available2024-04-03T18:28:33Z-
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.issn1885-2912en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/129747-
dc.description.abstractEn este trabajo se realiza un estudio sobre dificultades y errores que tienen alumnos con una buena formación en Matemáticas, cuando se enfrentan a un cuestionario sobre el objeto número decimal, su representación gráfica y las relaciones que los números decimales tienen con los restantes conjuntos numéricos. El análisis, la interpretación y discusión de los resultados nos permite finalmente describir los significados de los alumnos en relación con los números decimales y sus representaciones.en_US
dc.description.abstractIn this work we have made a study of difficulties and mistakes that some pupils with a good formation in Mathematics have when they face with a questionnaire on the object decimal number, its graphical representation and the relationships that the decimal numbers have with the remaining numerical sets. The analysis, interpretation and discussion of the results allow us to finally describe the different meanings that the pupils give to the decimal numbers and their representations.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofFormación del Profesorado e Investigación en Educación Matemáticaen_US
dc.sourceFPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática, [ISSN-e 1885-2912], n. 8, p. 251-272 (2007)en_US
dc.subject12 Matemáticasen_US
dc.subject580107 Métodos pedagógicosen_US
dc.titleDificultades y errores sobre números decimales de alumnos con una buena formación en matemáticas.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.urlhttps://dialnet.unirioja.es/servlet/autor?codigo=100814-
dc.description.lastpage272en_US
dc.identifier.issue8-
dc.description.firstpage251en_US
dc.investigacionCienciasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-INFen_US
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptDepartamento de Matemáticas-
crisitem.author.deptDepartamento de Matemáticas-
crisitem.author.fullNameMoreno Martel, María Dolores-
crisitem.author.fullNameHernández Suárez, Víctor Manuel-
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (1,78 MB)
Show simple item record

Page view(s)

82
checked on Aug 31, 2024

Download(s)

71
checked on Aug 31, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.