Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/129747
Title: Dificultades y errores sobre números decimales de alumnos con una buena formación en matemáticas.
Authors: Moreno Martel, María Dolores 
Hernández Suárez, Víctor Manuel 
Socas Robayna, Martín Manuel
UNESCO Clasification: 12 Matemáticas
580107 Métodos pedagógicos
Issue Date: 2007
Journal: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática 
Abstract: En este trabajo se realiza un estudio sobre dificultades y errores que tienen alumnos con una buena formación en Matemáticas, cuando se enfrentan a un cuestionario sobre el objeto número decimal, su representación gráfica y las relaciones que los números decimales tienen con los restantes conjuntos numéricos. El análisis, la interpretación y discusión de los resultados nos permite finalmente describir los significados de los alumnos en relación con los números decimales y sus representaciones.
In this work we have made a study of difficulties and mistakes that some pupils with a good formation in Mathematics have when they face with a questionnaire on the object decimal number, its graphical representation and the relationships that the decimal numbers have with the remaining numerical sets. The analysis, interpretation and discussion of the results allow us to finally describe the different meanings that the pupils give to the decimal numbers and their representations.
URI: http://hdl.handle.net/10553/129747
ISSN: 1885-2912
Source: FPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática, [ISSN-e 1885-2912], n. 8, p. 251-272 (2007)
URL: https://dialnet.unirioja.es/servlet/autor?codigo=100814
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (1,78 MB)
Show full item record

Page view(s)

93
checked on Nov 9, 2024

Download(s)

74
checked on Nov 9, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.