Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/128271
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSandu, Bianca Manuelaen_US
dc.contributor.authorRodríguez Gil, María Estheren_US
dc.date.accessioned2024-01-08T17:39:26Z-
dc.date.available2024-01-08T17:39:26Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn0212-4130en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/128271-
dc.description.abstractThis research study analyses the impact of a vision-based intervention programme on the motivation of fifty-eight English-major students in the first year of their degree in Modern Languages at the University of Las Palmas de Gran Canaria, Spain, based on Dörnyei’s (2009) L2 Motivational Self System (L2MSS). A Motivational Factors Questionnaire (MFQ) and an online English language competence test were administered twice, in pre- and post- implementation phases, in order to explore the effects of this intervention on the participants’ motivational profile towards learning English as a foreign language. The MFQ contained 50 items comprising 8 dimensions targeting ideal L2 self, ought-to L2 self, and L2 learning experience, alongside a range of related motivational variables. The results obtained confirmed the importance of L2 learning experience as a strong predictor of intended learning effort in both phases, while ideal L2 self emerged in the post intervention phase.en_US
dc.description.abstractEl presente estudio analiza el impacto de un programa de intervención basado en la visión, e inspirado en el Sistema Motivacional del Yo L2 (SMYL2) de Dörnyei (2009), en la motivación de cincuenta y ocho estudiantes del primer curso del Grado en Lenguas Modernas de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, España. Los participantes completaron un Cuestionario de Factores Motivacionales (CFM) y realizaron un test en línea de nivel de inglés en dos fases, pre y post, con el objetivo de explorar los efectos de esta intervención en su perfil motivacional respecto al aprendizaje del inglés como lengua extranjera. El CFM contenía 50 ítems y 8 dimensiones, con la finalidad de analizar el yo L2 ideal, el yo deóntico y la experiencia del aprendizaje de la L2, junto con una serie de variables motivacionales relacionadas. Los resultados obtenidos confirmaron la importancia de la experiencia del aprendizaje de la L2 como fuerte predictor del esfuerzo intencionado de aprendizaje en ambas fases, mientras que el yo L2 ideal surgió en la fase de post intervención.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofRevista de Filología de la Universidad de La Lagunaen_US
dc.sourceRevista de Filología de la Universidad de La Laguna [2530-8548], 47, pp. 331-358en_US
dc.subject6104 Psicopedagogíaen_US
dc.subject570111 Enseñanza de lenguasen_US
dc.subject.otherL2 Motivational Self Systemen_US
dc.subject.otherMotivationen_US
dc.subject.otherIdeal L2 selfen_US
dc.subject.otherL2 learning experienceen_US
dc.subject.otherImageryen_US
dc.subject.otherSistema Motivacional del Yo L2en_US
dc.subject.otherMotivaciónen_US
dc.subject.otherYo L2 idealen_US
dc.subject.otherExperiencia del aprendizaje de la L2en_US
dc.subject.otherImaginaciónen_US
dc.titleEngaging Spanish English-major undergraduate students through imagery and motivational activitiesen_US
dc.title.alternativeLa imaginación y las actividades motivacionales como estrategias para favorecer la implicación de los estudiantes españoles del Grado de inglés como lengua principalen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.25145/j.refiull.2023.47.17en_US
dc.description.lastpage358en_US
dc.description.firstpage331en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.description.sjr0,124
dc.description.sjrqQ3
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.miaricds8,0
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Foreign language education through applied technologies and intercultural sensitivity-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Variación y Cambio Lingüístico-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0003-3961-3130-
crisitem.author.orcid0000-0002-1421-4662-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.fullNameSandu, Bianca Manuela-
crisitem.author.fullNameRodríguez Gil, María Esther-
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (247,96 kB)
Show simple item record

Page view(s)

43
checked on Mar 30, 2024

Download(s)

7
checked on Mar 30, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.