Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/128263
Title: Experiencia de trabajo interdisciplinar y cooperativo en el aula universitaria
Authors: Aguiar Perera, María Victoria 
Perera Santana, Juana Ángeles 
Curbelo González, Óliver 
UNESCO Clasification: 5801 Teoría y métodos educativos
6104 Psicopedagogía
Keywords: Trabajo interdisciplinar
Competencias
Innovación
Creatividad
Cross-curricular work, et al
Issue Date: 2023
Journal: Aula De Encuentro 
Abstract: Desarrollar las competencias del alumnado universitario para trabajar en equipo y planificar de forma interdisciplinar son algunas de las exigencias de la enseñanza universitaria, sobre todo, en las Facultades de Educación. Este artículo recoge una experiencia llevada a cabo desde el curso 2012-2013 en la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria en tres asignaturas de la mención Expresión y Desarrollo de la Creatividad del Grado de Maestro/a en Educación Infantil. Dicha experiencia consiste en que el alumnado realice un cortometraje, tarea en grupo común para las tres materias. De esta forma se pretende ayudar al estudiantado a vivir en las clases universitarias lo que se le demandaría en el ejercicio profesional en un centro educativo, además de responder a una carencia que se explicitaba en cada valoración del plan de estudios, la escasa conexión práctica entre disciplinas a lo largo del Grado.
Developing teamwork skills in university students and planning in a cross-curricular way are some of the demands of university education, especially in the Faculties of Education. This article presents an experience carried out since the 2012-2013 academic year in three subjects included in the course Expression and Development of Creativity in the Pre-primary Education Degree at the University of Las Palmas de Gran Canaria. This experience consists of the making of a short film by the students, a common group task for the three subjects. This is a way to help students to experience in university classes what would be required of them as teachers in a school, in addition to responding to a lack that was made explicit in every assessment of the curriculum: the little practical connection between disciplines throughout the Degree.
URI: http://hdl.handle.net/10553/128263
ISSN: 2341-4847
DOI: 10.17561/ae.v25n2.7358
Source: Aula de Encuentro [2341-4847], v. 25 (2) (2023), p. 175-194
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (157,43 kB)
Show full item record

Page view(s)

60
checked on Oct 31, 2024

Download(s)

14
checked on Oct 31, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.