Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/127889
Title: Clima de aula favorable en secundaria: análisis del discurso docente online
Other Titles: Favorable classroom climate in secondary school: online teacher discourse analysis
Authors: Valdés León, Gabriel Sebastián 
Iturbe González, Pamela
Oyaezun Yáñez, Romina
UNESCO Clasification: 5802 Organización y planificación de la educación
5803 Preparación y empleo de profesores
Keywords: Clima de aula
Educación secundaria
Docencia online
Análisis del discurso docente
Classroom atmosphere, et al
Issue Date: 2023
Journal: Espacios 
Abstract: Esta investigación tiene como objetivo analizar las estrategias discursivas que utiliza una docente chilena de educación secundaria para mantener un clima de aula favorable durante las clases online. Desde el análisis del discurso, se analizaron tres clases de Historia en las que participaron 72 estudiantes de primer, segundo y tercer año de enseñanza media. Para ello, se identificaron los episodios interactivos y se seleccionaron aquellos en los se buscó la creación de un clima de aula afectivo y emocionalmente positivo.
This research aims to analyze the discourse strategies employed by a Chilean high school teacher to maintain a positive classroom atmosphere during online classes. Through discourse analysis, three History classes were examined, involving 72 students from first, second, and third year of secondary education. To achieve this, interactive episodes were identified, focusing on the creation of an emotionally positive classroom environment.
URI: http://hdl.handle.net/10553/127889
ISSN: 2739-0071
DOI: 10.48082/espacios-a23v44n08p07
Source: Revista Espacios [2739-0071], Vol. 43 (08) [2023 Sept-Oct], art. 7, p. 88-95
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (351,09 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.