Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/127889
Title: | Clima de aula favorable en secundaria: análisis del discurso docente online | Other Titles: | Favorable classroom climate in secondary school: online teacher discourse analysis | Authors: | Valdés León, Gabriel Sebastián Iturbe González, Pamela Oyaezun Yáñez, Romina |
UNESCO Clasification: | 5802 Organización y planificación de la educación 5803 Preparación y empleo de profesores |
Keywords: | Clima de aula Educación secundaria Docencia online Análisis del discurso docente Classroom atmosphere, et al |
Issue Date: | 2023 | Journal: | Espacios | Abstract: | Esta investigación tiene como objetivo analizar las estrategias discursivas que utiliza una docente chilena de educación secundaria para mantener un clima de aula favorable durante las clases online. Desde el análisis del discurso, se analizaron tres clases de Historia en las que participaron 72 estudiantes de primer, segundo y tercer año de enseñanza media. Para ello, se identificaron los episodios interactivos y se seleccionaron aquellos en los se buscó la creación de un clima de aula afectivo y emocionalmente positivo. This research aims to analyze the discourse strategies employed by a Chilean high school teacher to maintain a positive classroom atmosphere during online classes. Through discourse analysis, three History classes were examined, involving 72 students from first, second, and third year of secondary education. To achieve this, interactive episodes were identified, focusing on the creation of an emotionally positive classroom environment. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/127889 | ISSN: | 2739-0071 | DOI: | 10.48082/espacios-a23v44n08p07 | Source: | Revista Espacios [2739-0071], Vol. 43 (08) [2023 Sept-Oct], art. 7, p. 88-95 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
59
checked on May 18, 2024
Download(s)
46
checked on May 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.