Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/127670
Title: "The Things I Touched Were Living": Autotopography, Memory, and Identity in Patti Smith's M Train
Other Titles: “Todo lo que tocaba estaba vivo”: Autotopografía, memoria e identidad en M Train de Patti Smith
Authors: Hernández Hellín,Silvia 
UNESCO Clasification: 6203 Teoría, análisis y crítica de las bellas artes
6202 Teoría, análisis y crítica literarias
Keywords: Autotopography
Life Writing
M Train
Memory
Patti Smith, et al
Issue Date: 2023
Journal: ES Review. Spanish Journal of English Studies 
Abstract: In 1995, Jennifer A. González coined the concept of "autotopography" to refer to those collections of objects which contain autobiographical information and may therefore become "museums of the self." This paper analyzes Patti Smith's M Train as an autotopographical narrative in which the author displays (through text and photography) the many objects that connect her to the past, acting as triggers for her memories and as repositories of identity. This article stresses that looking into the nature of autobiographical objects, and their links to the different ways of remembering, will allow us to further understand how lives are constituted on the page.
En 1995, Jennifer A. González acuñó el término de “autotopografía” para referirse a aquellas colecciones de objetos que contienen información autobiográfica y que pueden llegar a convertirse en museos de identidad. Esta propuesta analiza M Train, de Patti Smith, como una narración autotopográfica en la que la autora expone (a través del texto y de la fotografía) aquellos objetos que la conectan con el pasado, actuando como desencadenantes de recuerdos y depósitos de identidad. Estudiar la naturaleza de los objetos autobiográficos y sus vínculos con las diferentes maneras de recordar, nos permite entender más a fondo cómo se constituyen las vidas sobre el papel.
URI: http://hdl.handle.net/10553/127670
ISSN: 2531-1646
DOI: 10.24197/ersjes.44.2023.261-281
Source: Es Review, Spanish Journal of English Studies [ISSN 2531-1646], vol. 44, p. 261-281
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (406,17 kB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

1
checked on Mar 2, 2025

Page view(s)

39
checked on Apr 27, 2024

Download(s)

8
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.