Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/127493
Title: | Reinterpretando el comentario de texto: herramienta activa para el aprendizaje de Historia | Authors: | Muñoz Gómez, Victor Montero Málaga, Alicia |
UNESCO Clasification: | 580107 Métodos pedagógicos 55 Historia |
Keywords: | Comentario de texto Historia Enseñanza combinada Aprendizaje activo Text commentary, et al |
Issue Date: | 2023 | Journal: | Revista De Innovación Y Buenas Prácticas Docentes | Abstract: | La propuesta que aqui se presenta tiene como objetivo prioritario la renovación de las pautas de aprendizaje de comentario de texto ateniendo a las nuevas metodologías históricas. De este modo, se ha buscado no sólo examinar el contenido de la fuente y su contexto, sino el proceso de construcción y formulación del mismo. Se trata de una experiencia de innovación educativa atenta a metodologías y estrategias de Enseñanza Combinada, que propone implementar propuestas pedagógicas activas al comentario de textos históricos a partir de la utilización de herramientas TIC. The proposal presented here has as its main objective the renewal of the guidelines for learning text commentary in accordance with the new historical methodologies. In this way, we have sought not only to examine the content of the source and its context, but also the process of its construction and formulation. This is an experience of educational innovation, attentive to methodologies and strategies of blended learning, which proposes to implement active pedagogical proposals to the commentary of historical texts from the use of ICT tools. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/127493 | ISSN: | 2531-1336 | DOI: | 10.21071/ripadoc.v12i2.16072 | Source: | Revista de Innovación y Buenas Prácticas Docentes [2531-1336], v, 12 nº 2, p. 101-131 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
58
checked on Oct 12, 2024
Download(s)
59
checked on Oct 12, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.