Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/127493
Title: Reinterpretando el comentario de texto: herramienta activa para el aprendizaje de Historia
Authors: Muñoz Gómez, Victor 
Montero Málaga, Alicia
UNESCO Clasification: 580107 Métodos pedagógicos
55 Historia
Keywords: Comentario de texto
Historia
Enseñanza combinada
Aprendizaje activo
Text commentary, et al
Issue Date: 2023
Journal: Revista De Innovación Y Buenas Prácticas Docentes 
Abstract: La propuesta que aqui se presenta tiene como objetivo prioritario la renovación de las pautas de aprendizaje de comentario de texto ateniendo a las nuevas metodologías históricas. De este modo, se ha buscado no sólo examinar el contenido de la fuente y su contexto, sino el proceso de construcción y formulación del mismo. Se trata de una experiencia de innovación educativa atenta a metodologías y estrategias de Enseñanza Combinada, que propone implementar propuestas pedagógicas activas al comentario de textos históricos a partir de la utilización de herramientas TIC.
The proposal presented here has as its main objective the renewal of the guidelines for learning text commentary in accordance with the new historical methodologies. In this way, we have sought not only to examine the content of the source and its context, but also the process of its construction and formulation. This is an experience of educational innovation, attentive to methodologies and strategies of blended learning, which proposes to implement active pedagogical proposals to the commentary of historical texts from the use of ICT tools.
URI: http://hdl.handle.net/10553/127493
ISSN: 2531-1336
DOI: 10.21071/ripadoc.v12i2.16072
Source: Revista de Innovación y Buenas Prácticas Docentes [2531-1336], v, 12 nº 2, p. 101-131
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (1,5 MB)
Show full item record

Page view(s)

58
checked on Oct 12, 2024

Download(s)

59
checked on Oct 12, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.