Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/124010
Title: | A Systematic Review of Serious Games for Children’s Reading Skills’ development | Other Titles: | Una revisión sistemática de juegos serios para el desarrollo de las destrezas lectoras de los niños | Authors: | Tacoronte Sosa, Juan Pedro Peña Hita, Mª Ángeles |
Editors: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null | UNESCO Clasification: | 570111 Enseñanza de lenguas | Keywords: | Destrezas lectoras Enseñanza de la lectura Revisión sistemática Videojuegos Reading skills, et al |
Issue Date: | 2023 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | Este artículo revisa la eficacia del uso de juegos serios en la enseñanza de la lectura en
los últimos quince años (2007-2022). Para asegurar un procedimiento riguroso y
sistemático, se utilizaron PRISMA, CASP y la escala PEDro y se efectuó una
investigación exhaustiva siguiendo criterios específicos en las bases de datos ERIC,
ProQuest, Scopus, Springer y Web of Science.
Tras una organización sistemática en Microsoft Excel y JASP, se seleccionaron 21
estudios para un análisis detallado. Estos estudios fueron analizados en profundidad
para sintetizar resultados y extraer conclusiones significativas.
Los resultados de la revisión sugieren que los juegos serios pueden ser realmente
beneficiosos para los alumnos en la enseñanza y aprendizaje lector. Sin embargo, es
crucial proceder con cautela al seleccionar y utilizar juegos específicos, asegurándose
de que los juegos seleccionados han sido evaluados minuciosamente en cuanto a su
eficacia educativa y su adecuación a los objetivos de aprendizaje. This article provides a review of serious games’ use efficacy in reading instruction throughout the previous fifteen years (2007-2022). To ensure a rigorous and systematic procedure using PRISMA, CASP and PEDro scale, a thorough search was conducted using specific criteria. ERIC, ProQuest, Scopus, Springer and Web of Science were the databases examined. Following the systematic organisation using Microsoft Excel and JASP, a total of 21 studies were selected for detailed examination and were deemed suitable for inclusion. The selected studies were subjected to a comprehensive analysis to synthesise their findings and draw meaningful conclusions. The findings from the review suggest that serious games can indeed be beneficial for students in the context of reading instruction and learning. However, it is crucial to proceed with caution when selecting and utilising specific games, ensuring that the selected games have been thoroughly assessed for their educational effectiveness and alignment with learning objectives. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/124010 | ISSN: | 2386-3374 | DOI: | 10.20420/ElGuiniguada.2023.632 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 32, p. 79-92, (2023) |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
89
checked on May 18, 2024
Download(s)
28
checked on May 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.