Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/124008
Title: La opinión de las familias sobre el programa bilingüe de la Comunidad de Madrid
Other Titles: Parents´opinion about the bilingual program in the Autonomous Community of Madrid
Authors: Ruiz Cordero, María Begoña
Editors: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null
UNESCO Clasification: 570103 Bilingüismo
Keywords: Opinión
Familias
Programa bilingüe
Comunidad de Madrid
Opinion, et al
Issue Date: 2023
Journal: El Guiniguada 
Abstract: El objetivo de este artículo es conocer la opinión y el nivel de satisfacción de las familias sobre el programa bilingüe de la Comunidad de Madrid. Para ello, en este estudio han participado 444 familias de estudiantes de educación primaria, que siguen enseñanzas bilingües (inglés-español) en cinco colegios públicos situados en Madrid. Los datos se han obtenido de manera anónima, mediante una encuesta que las familias han completado. Los principales resultados muestran que tanto las familias como sus hijos/as presentan un alto grado de satisfacción con el programa bilingüe, que el nivel de inglés de los alumnos mejora, que el docente, el alumno y las familias realizan un esfuerzo extra para que el programa funcione, que el nivel de inglés de los padres es crucial para poder ayudar a sus hijos/as y que el contenido de historia o ciencias naturales no se aprende al mismo nivel que en centros educativos monolingües.
The aim of this article is to understand the opinion and the level of satisfaction of the families of the bilingual program of the Madrid Community. Therefore, in this study 444 families of primary school students, who follow bilingual studies (English/Spanish), in 5 public schools, situated in Madrid, have participated. For this study the data have been collected in an anonymous way, through a survey which has been completed by the families. The main results show that: families and children are highly satisfied with the bilingual program, the English level of the students improves, teachers, students and parents make an extra effort to make the bilingual program work, the English level of the parents is crucial to be able to help their children, and the content of History or Natural Sciences is not learnt at the same level as in monolingual educational centers.
URI: http://hdl.handle.net/10553/124008
ISSN: 2386-3374
DOI: 10.20420/ElGuiniguada.2023.631
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 32, p. 60-78, (2023)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (2,68 MB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.