Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/123983
Title: | Universidad y mediación: vertientes lingüística y socioeducativa | Other Titles: | University and Mediation: Linguistic and Socio-educational Aspects | Authors: | González Vallejo, Rubén | Editors: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null | UNESCO Clasification: | 5899 Otras especialidades pedagógicas (Especificar) 5701 Lingüística aplicada |
Keywords: | Mediación Monográfico Perspectiva socioeducativa Enseñanza de segundas lenguas Mediation, et al |
Issue Date: | 2023 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | La sección monográfica del volumen 32 de El Guiniguada, titulada Universidad y Mediación: vertientes lingüística y socioeducativa, centra su interés en el análisis de la mediación lingüística e intercultural en el sistema educativo escolar y universitario desde un posicionamiento empírico, ya que ambos enfoques comparten una interdependencia que no consiente la visión de una sin la otra durante el recorrido académico y profesional. Por ello, el volumen contempla reflexiones e investigaciones llevadas a cabo en Costa de Marfil, España, Estados Unidos y Francia, y que abarcan diferentes necesidades educativas: desde la situación del español en diferentes centros internacionales, junto con la creación de unidades didácticas, hasta el análisis de las aulas de adaptación lingüística dirigidas al alumnado extranjero y la percepción de los programas bilingües de varios centros públicos por parte de las familias. The monographic section of Number 32 of El Guiniguada , entitled "University and Mediation: Linguistic and Socio - educational Aspects," focuses on the analysis of linguistic and intercultural mediation in the school and university educational systems from an empirical standpoint. Both approaches share an inter dependence that does not allow for the view of one without the other during academic and professional journeys. Therefore, the volume includes reflections and research carried out in Ivory Coast, Spain and the United States, covering various educational needs. These range from the situation of Spanish in different international centers, along with the creation of teaching units, to the analysis of language adaptation classrooms aimed at foreign students and the perception of bilingual programs in several public schools by families |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/123983 | ISSN: | 2386-3374 | DOI: | 10.20420/ElGuiniguada.2023.627 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 32, p. 7-12, (2023) |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
46
checked on May 18, 2024
Download(s)
14
checked on May 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.