Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/123077
Title: Flipped classroom y mobile learning en la docencia universitaria
Other Titles: Flipped classroom and mobile learning in universityteaching
Authors: Zamora Manzano, José Luis 
Bello Rodríguez, Silvestre Amado 
UNESCO Clasification: 5801 Teoría y métodos educativos
630707 Tecnología y cambio social
Keywords: Código QR
Learning analytics
Gamificación
Mobile learning
Clase invertida, et al
Issue Date: 2014
Publisher: Edutec. Asociación para el Desarrollo de la Tecnología Educativa
Conference: XVII Congreso Internacional (EDUTEC 2014) 
Abstract: En el presente trabajo vamos a analizar el uso de las tablets en el aula y las nuevas claves tecnológicas basadas en el mobile learning, describiendo su potencial para la realización de actividades académicas. Así veremos cómo en nuestra experiencia universitaria en el ámbito del derecho, hemos utilizado la sinergia metodológica y la integración de la flipped classroom, diseño de apps e incluso la gamificación como nuevas herramientas didácticas del ecosistema digital.
In this paper we analyze the use of tablets in the classroom and new key technologies based on mobile learning, describing their potential in the academic activities.. So we will see how our university experience in the field of law, we used the methodological synergy and integration of the flipped classroom, apps design and even the gamification as new teaching tools of the digital ecosystem.
URI: http://hdl.handle.net/10553/123077
ISBN: 978-84-15881-91-9
Source: Congreso Internacional EDUTEC: El hoy y el mañana junto a las TICs / coord. por Verónica Marín Díaz, Juan Manuel Muñoz González, p. 1612-1627
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8327272
Appears in Collections:Actas de congresos
Adobe PDF (153,02 kB)
Show full item record

Page view(s)

48
checked on May 18, 2024

Download(s)

28
checked on May 18, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.