Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/123077
Title: | Flipped classroom y mobile learning en la docencia universitaria | Other Titles: | Flipped classroom and mobile learning in universityteaching | Authors: | Zamora Manzano, José Luis Bello Rodríguez, Silvestre Amado |
UNESCO Clasification: | 5801 Teoría y métodos educativos 630707 Tecnología y cambio social |
Keywords: | Código QR Learning analytics Gamificación Mobile learning Clase invertida, et al |
Issue Date: | 2014 | Publisher: | Edutec. Asociación para el Desarrollo de la Tecnología Educativa | Conference: | XVII Congreso Internacional (EDUTEC 2014) | Abstract: | En el presente trabajo vamos a analizar el uso de las tablets en el aula y las nuevas
claves tecnológicas basadas en el mobile learning, describiendo su potencial para la
realización de actividades académicas. Así veremos cómo en nuestra experiencia
universitaria en el ámbito del derecho, hemos utilizado la sinergia metodológica y la
integración de la flipped classroom, diseño de apps e incluso la gamificación como
nuevas herramientas didácticas del ecosistema digital. In this paper we analyze the use of tablets in the classroom and new key technologies based on mobile learning, describing their potential in the academic activities.. So we will see how our university experience in the field of law, we used the methodological synergy and integration of the flipped classroom, apps design and even the gamification as new teaching tools of the digital ecosystem. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/123077 | ISBN: | 978-84-15881-91-9 | Source: | Congreso Internacional EDUTEC: El hoy y el mañana junto a las TICs / coord. por Verónica Marín Díaz, Juan Manuel Muñoz González, p. 1612-1627 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8327272 |
Appears in Collections: | Actas de congresos |
Page view(s)
48
checked on May 18, 2024
Download(s)
28
checked on May 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.