Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/120027
Title: Impacto de las Nuevas Leyes en la Educación Chilena: los niveles de aprobación en secundaria durante el periodo 2015-2020
Other Titles: Impact of the New Laws on Chilean Education: approval levels in secondary school during the 2015-2020 period
Authors: Muñoz González, María José
Valdés-León, Gabriel 
UNESCO Clasification: 630605 Sociología de la educación
590207 Política educativa
Keywords: Educación chilena
Educación secundaria
Ley de inclusión
Políticas educativas
Chilean education, et al
Issue Date: 2022
Journal: Mérito (Chiclayo) 
Abstract: El objetivo de este trabajo es comentar el impacto que la Ley de inclusión ha generado en los resultados académicos de la educación secundaria chilena entre los años 2015 y 2020. Para ello, se diseña un estudio cuantitativo que, utilizando los datos que entrega el Ministerio de Educación de Chile, compara el nivel de aprobación de los estudiantes de secundaria chilenos entre los años 2015- 2020. Dentro de los principales resultados, se observa un aumento progresivo en los niveles de aprobación de los estudiantes de secundaria, lo que da podría atribuirse a de mejoras en el acceso y cobertura de la educación.
The aim of this work is to comment on the impact that the Inclusion Law has generated on the academic results of Chilean secondary education between 2015 and 2020. To do this, a quantitative study is designed that, using the data provided by the Ministry of Education of Chile, compares the level of approval of Chilean high school students between the years 2015-2020. Among the main results, there is a progressive increase in the approval levels of high school students, which could be attributed to improvements in access and coverage of education.
URI: http://hdl.handle.net/10553/120027
ISSN: 2708-7794
DOI: 10.33996/merito.v4i12.949
Source: Mérito (Chiclayo) [ISSN 2708-7794], v. 4 (12), p. 23-31, (2022)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (371,27 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.