Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/119922
Title: Academic performance of first-year university students: modelling the role of reading competence
Authors: González Betancor, Sara María 
Fernández Monroy, Margarita 
Galván Sánchez, Inmaculada 
López Puig, Alexis Jorge 
UNESCO Clasification: 5802 Organización y planificación de la educación
Keywords: Economía de la educación
Rendimiento académico
Estudiantes universitarios
Issue Date: 2022
Project: Análisis causal de la eficiencia en la producción de habilidades cognitivas y no cognitivas: de los centros educativos al mercado de trabajo (PID2020-119471RB-I00)
Competencia en comprensión lectora en primer curso del Grado en Administración y Dirección de Empresas: Fase II - Competencia autopercibida versus objetiva y rendimiento académico (PIE2019-14)
Journal: Higher Education Research and Development 
URI: http://hdl.handle.net/10553/119922
ISSN: 0729-4360
DOI: 10.1080/07294360.2022.2142534
Source: Higher Education Research and Development [ISSN 0729-4360], v. 42, n, 6, p. 1422-1437 (Noviembre 2022)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (394,65 kB)
Show full item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

2
checked on Nov 24, 2024

Page view(s)

92
checked on Sep 7, 2024

Download(s)

91
checked on Sep 7, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.