Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/11804
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMarques, Adilsones
dc.contributor.authorDiniz, Josées
dc.contributor.authorCosta, Francisco Carreiro daes
dc.contributor.authorMartins, João-
dc.date.accessioned2014-06-04T02:30:15Z-
dc.date.accessioned2018-03-15T14:34:44Z-
dc.date.available2014-06-04T02:30:15Z-
dc.date.available2018-03-15T14:34:44Z-
dc.date.issued2014es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/11804-
dc.description.abstractThis study analysed the differences in self-perception, goal orientation and participation in physical activity (PA) in girls (N= 244) attending military schools. Girls had moderately higher levels of perceived competence, and there were no significant differences between age-groups. The figure for task-orientation was higher than ego-orientation. Girls expressed a positive attitude toward school and PE. Most girls did not practiced PA outside school, but 63,9% were involved in school sports. It seems that the military educational institutions are being successful in helping students to adopt physically active lifestyles. The development of perception of competence, task-orientation, and favourable attitudes seem to be important factors to enhance the levels of PA among students.es
dc.description.abstractEste estudio analiza las diferencias en la percepción, orientación de meta y participación en la actividad física (AF) en chicas (N= 244) de escuelas militares. Estas chicas tienen niveles moderadamente más altos de competencia percibida, y no hubo diferencias significativas entre los grupos de edad. Las cifras correspondientes de orientación a la tarea fue mayor que la de orientación al ego. La mayoría expresó una actitud positiva hacia la escuela y la Educación Física. La generalidad de las niñas no practicaba AF fuera de la escuela, sin embargo 63,9% participaban en el deporte escolar en la escuela. Parece que las instituciones educativas militares están siendo exitosas en ayudar a los estudiantes a adoptar estilos de vida activos. El desarrollo de la percepción de competencia, orientación a la tarea y las actitudes favorables parecen mejorar los niveles de AF entre las estudiantes.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.languageenges
dc.relation.ispartofRevista Iberoamericana de Psicologia del Ejercicio y el Deportees
dc.rightsby-nc-ndes
dc.sourceRevista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte. Sevilla : Wanceulen, 2006- .-- ISSN 1886-8576. año 2014, vol. 9, n. 1-
dc.subject61 Psicologíaes
dc.titleAge-Group differences in perception of competence, goal orientatiom attitudes, and practice of pshysical activity of girls who attend military schoolses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.typeArticlees
dc.compliance.driver1es
dc.identifier.absysnet537108es
dc.identifier.crisid-;-;-;--
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoes
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,367
dc.description.sjrqQ3
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Rev. Iberoam. psicol. ejerc. deporte. 2014. v.9, n.1 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (149,77 kB)
Show simple item record

Page view(s)

80
checked on Sep 16, 2023

Download(s)

63
checked on Sep 16, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.