Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/115573
Title: Perceptual learning style preferences of monolingual and bilingual EFL learners
Other Titles: Los estilos de aprendizaje de percepción de alumnos monolingües y bilingües aprendientes de Inglés como lengua extranjera
Authors: Montero-SaizAja, Alejandra
UNESCO Clasification: 570111 Enseñanza de lenguas
610609 Procesos de percepción
Keywords: Perceptual learning style preferences
Monolinguals
Bilinguals
EFL learners
12th grade
Issue Date: 2022
Journal: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos 
Abstract: The present study explored the perceptual learning style preferences of monolingual and bilingual English as a Foreign Language (EFL) learners to determine whether they have similar or different learning style preferences. It also aims to provide an insight into the way EFL is learnt in a specific course level and community. The objectives of this research were twofold: (1) to identify the most and least favoured perceptual learning style preferences of monolingual and bilingual EFL learners; and (2) to determine whether there were statistically significant differences between students’ linguistic profiles (monolingualism and bilingualism) and perceptual learning styles. The sample consisted of 60 EFL learners (47 monolingual and 13 bilingual) who attended the second year of Spanish non-compulsory secondary education. The data collection instrument used to measure the perceptual learning style preferences was the Learning Style Survey (LSS) (Cohen et al., 2009). Findings indicated that monolingual and bilingual EFL learners preferred the visual learning style, whilst auditory learning style appeared to be the least popular. There were not statistically significant differences between students’ linguistic profiles and perceptual learning style preferences, and the effect size was small. Therefore, findings suggested that being monolingual or bilingual did not affect the students’ preferences for learning EFL.
El presente estudio exploró los estilos de aprendizaje de percepción de alumnos monolingües y bilingües aprendientes de Inglés como lengua extranjera. Esta comparación permitiría conocer si utilizan estilos de aprendizaje similares o diferentes. También ofrecería una visión de cómo se aprende Inglés en un curso escolar y una comunidad determinadas. Esta investigación tuvo un objetivo doble: (1) identificar los más y menos preferidos estilos de aprendizaje de los alumnos monolingües y bilingües; (2) determinar si se encontraron diferencias estadísticamente significativas entre el perfil lingüístico de estos estudiantes y sus estilos de aprendizaje. La muestra estaba formada por 60 aprendientes de Inglés como lengua extranjera (47 monolingües y 13 bilingües) que cursaban 2º de Bachillerato. Se utilizó el instrumento Learning Style Survey (LSS) (Cohen et al., 2009) para medir los estilos de aprendizaje. Los resultados indicaron que los alumnos monolingües y bilingües prefirieron el estilo de aprendizaje visual, mientras que el estilo auditivo fue el menos preferido. No se encontraron diferencias estadísticamente significativas entre los perfiles lingüísticos de los estudiantes y los estilos de aprendizaje, y el tamaño del efecto fue pequeño. Por tanto, se puede deducir que el hecho de ser monolingüe o bilingüe no afecta las preferencias que los estudiantes tienen al aprender Inglés.
URI: http://hdl.handle.net/10553/115573
ISSN: 1133-1127
Source: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos [ISSN 2340-8561], v. 28 (1), p. 207-227
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (742,78 kB)
Show full item record

Page view(s)

60
checked on Apr 27, 2024

Download(s)

23
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.