Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/115573
Campo DC | Valor | idioma |
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dc.contributor.author | Montero-SaizAja, Alejandra | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-07-01T12:12:23Z | - |
dc.date.available | 2022-07-01T12:12:23Z | - |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 1133-1127 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/115573 | - |
dc.description.abstract | The present study explored the perceptual learning style preferences of monolingual and bilingual English as a Foreign Language (EFL) learners to determine whether they have similar or different learning style preferences. It also aims to provide an insight into the way EFL is learnt in a specific course level and community. The objectives of this research were twofold: (1) to identify the most and least favoured perceptual learning style preferences of monolingual and bilingual EFL learners; and (2) to determine whether there were statistically significant differences between students’ linguistic profiles (monolingualism and bilingualism) and perceptual learning styles. The sample consisted of 60 EFL learners (47 monolingual and 13 bilingual) who attended the second year of Spanish non-compulsory secondary education. The data collection instrument used to measure the perceptual learning style preferences was the Learning Style Survey (LSS) (Cohen et al., 2009). Findings indicated that monolingual and bilingual EFL learners preferred the visual learning style, whilst auditory learning style appeared to be the least popular. There were not statistically significant differences between students’ linguistic profiles and perceptual learning style preferences, and the effect size was small. Therefore, findings suggested that being monolingual or bilingual did not affect the students’ preferences for learning EFL. | en_US |
dc.description.abstract | El presente estudio exploró los estilos de aprendizaje de percepción de alumnos monolingües y bilingües aprendientes de Inglés como lengua extranjera. Esta comparación permitiría conocer si utilizan estilos de aprendizaje similares o diferentes. También ofrecería una visión de cómo se aprende Inglés en un curso escolar y una comunidad determinadas. Esta investigación tuvo un objetivo doble: (1) identificar los más y menos preferidos estilos de aprendizaje de los alumnos monolingües y bilingües; (2) determinar si se encontraron diferencias estadísticamente significativas entre el perfil lingüístico de estos estudiantes y sus estilos de aprendizaje. La muestra estaba formada por 60 aprendientes de Inglés como lengua extranjera (47 monolingües y 13 bilingües) que cursaban 2º de Bachillerato. Se utilizó el instrumento Learning Style Survey (LSS) (Cohen et al., 2009) para medir los estilos de aprendizaje. Los resultados indicaron que los alumnos monolingües y bilingües prefirieron el estilo de aprendizaje visual, mientras que el estilo auditivo fue el menos preferido. No se encontraron diferencias estadísticamente significativas entre los perfiles lingüísticos de los estudiantes y los estilos de aprendizaje, y el tamaño del efecto fue pequeño. Por tanto, se puede deducir que el hecho de ser monolingüe o bilingüe no afecta las preferencias que los estudiantes tienen al aprender Inglés. | en_US |
dc.language | spa | en_US |
dc.relation.ispartof | LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos | en_US |
dc.source | LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos [ISSN 2340-8561], v. 28 (1), p. 207-227 | en_US |
dc.subject | 570111 Enseñanza de lenguas | en_US |
dc.subject | 610609 Procesos de percepción | en_US |
dc.subject.other | Perceptual learning style preferences | en_US |
dc.subject.other | Monolinguals | en_US |
dc.subject.other | Bilinguals | en_US |
dc.subject.other | EFL learners | en_US |
dc.subject.other | 12th grade | en_US |
dc.title | Perceptual learning style preferences of monolingual and bilingual EFL learners | en_US |
dc.title.alternative | Los estilos de aprendizaje de percepción de alumnos monolingües y bilingües aprendientes de Inglés como lengua extranjera | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-9835-6069 | - |
dc.description.lastpage | 227 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | - |
dc.description.firstpage | 207 | en_US |
dc.relation.volume | 28 | en_US |
dc.investigacion | Artes y Humanidades | en_US |
dc.type2 | Artículo | en_US |
dc.utils.revision | Sí | en_US |
dc.identifier.ulpgc | Sí | en_US |
dc.description.esci | ESCI | |
dc.description.fecytq | Q3 | |
dc.description.fecytpuntuacion | 27,02 | |
dc.description.dialnetimpact | 0,295 | |
dc.description.dialnetq | Q1 | |
dc.description.dialnetd | D1 | |
dc.description.miaricds | 9,9 | |
dc.description.erihplus | ERIH PLUS | |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | Con texto completo | - |
Colección: | Artículos |
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actualizado el 27-abr-2024
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