Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/115504
Title: Método ecléctico para aprendientes sinohablantes de español: mitos y nueva realidad
Other Titles: Eclectical method for chinese students of spanish: Myths and new reality
Authors: Pérez De Amezaga Torres, Antares Borja 
UNESCO Clasification: 570111 Enseñanza de lenguas
5801 Teoría y métodos educativos
Keywords: Chinese Students
Eclectic Method
SFL
Sino-Speaking Learners
Teach Chinese, et al
Issue Date: 2022
Journal: Tonos Digital, N. 42 (2022)
Abstract: The general opinion about Chinese students of Spanish is openly negative, since, due to their characteristics, it is very difficult for teachers to involve them in the practices of current participatory methodologies. In this paper we present the result of our research on the reality of this student based on the review of a important bibliography, as well as the data obtained from a case study. As can be seen, without dismissing that general opinion about these students, we do show that these characteristics are neither immovable nor do they have to be seen as negative, but quite the opposite, since they give rise to a student with an enormous capacity for effort and eager to know new educational practices, something that we can take advantage of using an eclectic method that combines methodologies. In order to verify these appraisals, we carried out a case study with which we wanted to know the impression of a group of students about our proposal and that we present in this paper with the aim of showing the myths and truths around this student and that we hope will be to help teachers of Spanish as a foreign language who meet them in their classrooms.
La opinión generalizada sobre los estudiantes chinos de español es abiertamente negativa, ya que, debido a sus características, a los docentes se les hace muy difícil involucrarlos en las prácticas propias de las metodologías participativas actuales. En el presente trabajo presentamos el resultado de nuestra investigación en torno a la realidad relativa a este estudiante en base a la revisión de una ingente bibliografía, así como los datos obtenidos de un estudio de caso. Como se podrá comprobar, sin desestimar esa opinión generalizada sobre estos estudiantes, sí creemos que esas características ni son inamovibles ni tienen porqué verse como negativas, sino todo lo contrario, pues dan pie a un estudiante con una enorme capacidad de esfuerzo y deseoso de conocer nuevas prácticas educativas, algo que podremos aprovechar usando un método ecléctico que combine metodologías. Con el objetivo de comprobar estas apreciaciones, llevamos a cabo un estudio de caso con el que deseábamos conocer la impresión de un grupo de estudiantes sobre nuestra propuesta y que presentamos en este trabajo con el objetivo de mostrar los mitos y verdades en torno a este estudiante y que esperamos sea de ayuda a los docentes de español como lengua extranjera que se encuentren con ellos en sus aulas.
URI: http://hdl.handle.net/10553/115504
ISSN: 1577-6921
Source: Tonos Digital [EISSN 1577-6921], v. 42, (Enero 2022)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (403,67 kB)
Show full item record

Page view(s)

26
checked on Dec 30, 2023

Download(s)

11
checked on Dec 30, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.