Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/114395
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSantana Quintana, María Cristinaen_US
dc.date.accessioned2022-04-20T18:55:02Z-
dc.date.available2022-04-20T18:55:02Z-
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1988-8996en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/114395-
dc.description.abstractThis paper questions whether university students use Language Learning Strategies (LLS) and if there is a possible relationship between LLS and the variables ‘university degree subject’ and ‘teaching faculty’. According to the results of the Strategy Inventory for Language Learning, the students of the disciplines analyzed presented a moderate use of LLS. Their preference for some strategies over others depends on the subject of their university degree. The results obtained from the variables also suggest that there may be a relationship between the teaching faculty and the student’s choice of LLS. This study obtains more empirical evidence of the conditions that allow students to make the most of education to develop competences in learning a foreign language as well as to emphasize that teachers must employ appropriate measures.en_US
dc.description.abstractAnalizamos la posible relación entre las estrategias de aprendizajes de lenguas (EALs) y variables de los universitarios: titulación académica y docente. Los resultados según el método de la taxonomía de Rebeca Oxford Inventario de estrategias para el aprendizaje de idiomas, los estudiantes tenían un uso medio de las EALs; prefieren unas estrategias frente a otras en función de la titulación; que conforme avanzan en los estudios utilizan más estrategias, y que existe una relación entre el docente y la elección de EALs. Los resultados entre las variables titulación académica y docente no apuntan a grandes diferencias significativas, por lo que se plantea la necesidad de estudiar en posteriores com75estudios si en estas variables interfiere de forma relevante el campo de conocimiento o área de las asignaturas en cuestión. El fin de este estudio es obtener mayor evidencia empírica de las condiciones que permiten que los aprendientes aprovechen las ventajas de la instrucción para desarrollar su competencia en la una tercera lengua extranjera.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofRevista de estilos de aprendizajeen_US
dc.sourceRevista Estilos de Aprendizaje [ISSN 1988-8996] / Journal of Learning Styles [ISSN 2332-8533] , v. 14 (28), p. 74-82, (2021)en_US
dc.subject570111 Enseñanza de lenguasen_US
dc.subject580302 Preparación de profesoresen_US
dc.subject.otherEstudiantes universitariosen_US
dc.subject.otherEstrategias de aprendizajes de lenguasen_US
dc.subject.otherMétodos de enseñanzaen_US
dc.subject.otherEnseñanza y aprendizaje en la Educación Superioren_US
dc.titleImpact of the university degree subject and teaching faculty on the language learning strategies of studentsen_US
dc.title.alternativeImpacto de la disciplina y el docente en las estrategias de aprendizajes de lenguasen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.55777/rea.v14i28.3747en_US
dc.description.lastpage82en_US
dc.description.firstpage74en_US
dc.relation.volume14en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.description.fecytqQ4
dc.description.fecytpuntuacion15,07
dc.description.dialnetimpact0,2
dc.description.dialnetqQ3
dc.description.dialnetdD6
dc.description.miaricds7,6
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: División de Estudios de Corpus y Lingüística Aplicada-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0003-2985-2832-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.fullNameSantana Quintana, María Cristina-
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (246,67 kB)
Show simple item record

Page view(s)

82
checked on May 4, 2024

Download(s)

33
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.