Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/111923
Title: | A propósito de Lancelot, 28º-7: artealización y pedagogía del espacio | Other Titles: | About 'Lancelot, 28°-7°': New readings of space | Authors: | Llarena González, Alicia | UNESCO Clasification: | 620201 Crítica de textos 630107 Sociología del arte 630109 Sociología de la literatura |
Keywords: | Agustín Espinosa Artealization Avant-garde in the Canary Islands Literary landscape Literary space, et al |
Issue Date: | 2021 | Journal: | Revista de Filología de la Universidad de La Laguna | Abstract: | The publication of Lancelot, 28°-7°. Guía integral de una isla atlántica in 1929 put into play an artistic project about the islands that revolved around a clear awareness of the power of spatial representation. After reviewing some concepts that support the cultural and anthropological importance of space, and the foundational and symbolic magnitude of spatial images, we highlight the key to the profound teaching that Espinosa's work has exercised: a pedagogy centered on the art of looking deeply. La publicación de Lancelot, 28°-7°. Guía integral de una isla atlántica en 1929 puso en juego un proyecto artístico sobre las islas que pivotó sobre una clara conciencia del poder de la representación espacial. Tras repasar algunos conceptos que fundamentan la importancia cultural y antropológica del espacio, y la magnitud fundacional y simbólica de las imágenes espaciales, situamos en primer plano la clave del profundo magisterio que ha ejercido la obra de Agustín Espinosa: una pedagogía centrada en el arte de mirar, y de mirar con profundidad. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/111923 | ISSN: | 0212-4130 | DOI: | 10.25145/j.refiull.2021.42.08 | Source: | Revista de Filología de la Universidad de La Laguna [ISSN 0212-4130], n. 42, p. 115-130 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.