Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/111878
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodríguez Pulido, Franciscoen_US
dc.contributor.authorRodríguez Pulido, Josefaen_US
dc.contributor.authorRodríguez García, María Angelesen_US
dc.contributor.authorBartolomé Yumar, Alba Elisaen_US
dc.date.accessioned2021-09-22T11:39:20Z-
dc.date.available2021-09-22T11:39:20Z-
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1575-0965en_US
dc.identifier.otherScopus-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/111878-
dc.description.abstractThis research proposes knowing the degree of satisfaction that university students have with respect to the non-face-to-face training experience of the teaching-learning processes in research in times of pandemic. To evaluate it, we applied a questionnaire, which we have adapted from some standardized scales of satisfaction of university students with respect to online training, CSAUF, (Monsalve-Gómez, Botero-Botero, and Montoya-Suárez, 2014) and blended (Cabero-Almenara, Llorente and Puentes, 2010), 64 university (students), chosen at random, of both genders with ages between 23 and more than 30 years who are studying the degree of medicine. A quantitative type methodology is used with a descriptive and comparative design. The results indicate that the students in the sample present a fairly favorable degree of satisfaction with the training experience, being the functioning and the didactic resources of the virtual environment, as well as the teacher's profile, the best valued discriminative variables. There are no significant differences (99.95% CI) due to gender, age and rotations carried out during non-contact classes. University students value, in a very positive way, the lived experience.en_US
dc.description.abstractEn esta investigación nos planteamos conocer el grado de satisfacción que los estudiantes universitarios tienen respecto a la experiencia formativa no presencial de los procesos de enseñanza-aprendizaje en tiempos de pandemia. Para evaluar ese nivel de satisfacción se ha aplicado un cuestionario, que hemos adaptado de unas escalas estandarizadas de satisfacción de alumnos universitarios con respecto a la formación online, CSAUF, (Monsalve-Gómez et. al., 2014) y semipresencial (Cabero, et al., 2010), a 64 estudiantes universitarios, elegidos al azar, de ambos géneros, con edades comprendidas entre los 23 y más de 30 años y que en la actualidad cursan el grado de medicina. Se emplea una metodología de estudio tipo cuantitativa con un diseño descriptivo y comparativo. Los resultados indican que los estudiantes de la muestra presentan un grado de satisfacción bastante favorable con la experiencia formativa, siendo el funcionamiento y los recursos didácticos del entorno virtual, así como el perfil del docente, las variables discriminativas mejor valoradas. Asimismo, no existen diferencias significativas (IC 99,95%) por razón del género, de la edad y de las rotaciones realizadas durante las clases no presenciales. En conclusión, los estudiantes universitarios valoran, en general, y de forma muy positiva, la experiencia vivida en esta clase de formación.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofRevista electrónica interuniversitaria de formación del profesoradoen_US
dc.sourceRevista Electronica Interuniversitaria de Formacion del Profesorado [EISSN 1575-0965], v. 24 (3), p. 57-71, (Agosto 2021)en_US
dc.subject5802 Organización y planificación de la educaciónen_US
dc.subject580206 Análisis, realización de modelos y planificación estadísticaen_US
dc.subject.otherHigher Educationen_US
dc.subject.otherMedicine Studentsen_US
dc.subject.otherNon-Face-To-Face Trainingen_US
dc.subject.otherSatisfactionen_US
dc.subject.otherEstudiantes de medicinaen_US
dc.subject.otherEducación superioren_US
dc.subject.otherFormación no presencialen_US
dc.subject.otherSatisfacciónen_US
dc.titleFormación no presencial: Materia de grado de medicina, entorno virtual, pandemia y satisfacciónen_US
dc.title.alternativeNon-presential training: Degree of medicine, virtual environment, pandemic and satisfactionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.6018/REIFOP.459591en_US
dc.identifier.scopus85114728730-
dc.contributor.orcidNO DATA-
dc.contributor.orcidNO DATA-
dc.contributor.orcidNO DATA-
dc.contributor.orcidNO DATA-
dc.contributor.authorscopusid57255035000-
dc.contributor.authorscopusid57226310455-
dc.contributor.authorscopusid57255272100-
dc.contributor.authorscopusid57255386700-
dc.identifier.eissn1575-0965-
dc.description.lastpage71en_US
dc.identifier.issue3-
dc.description.firstpage57en_US
dc.relation.volume24en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.date.coverdateAgosto 2021en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-EGBen_US
dc.description.sjr0,23
dc.description.sjrqQ3
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.fecytqQ2
dc.description.fecytpuntuacion33,82
dc.description.dialnetimpact1,237
dc.description.dialnetqQ1
dc.description.dialnetdD2
dc.description.miaricds10,0
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR G9-Historia, economía y sociedad-
crisitem.author.deptDepartamento de Educación-
crisitem.author.orcid0000-0003-0195-0801-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Ciencias Históricas-
crisitem.author.fullNameRodríguez Pulido, Josefa-
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (372,42 kB)
Show simple item record

SCOPUSTM   
Citations

2
checked on Nov 27, 2022

Page view(s)

56
checked on Oct 29, 2022

Download(s)

34
checked on Oct 29, 2022

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.