Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/111314
Title: La toponimia como recurso didáctico para la enseñanza de la Geografía. Una propuesta a partir de tres salidas de campo en la Huerta de València (España)
Other Titles: Toponymy as a Didactic Resource for Teaching Geography: A Proposal Based on Three Field Trips to Huerta de Valencia (Spain)
Authors: Morote Seguido, Álvaro Francisco
Membrado Tena, Joan Carles
UNESCO Clasification: 54 Geografía
540303 Geografía lingüística
580107 Métodos pedagógicos
Keywords: Toponimia
Propuesta didáctica
Salida de campo
Geografía
Huerta de València, et al
Issue Date: 2021
Journal: Vegueta: Anuario de la Facultad de Geografía e Historia 
Abstract: El objetivo de este trabajo es presentar una propuesta didáctica para el profesorado de Educación Primaria sobre el uso de la toponimia a partir de 3 salidas de campo en la Huerta de València (España). Ante la falta de trabajos sobre educación, toponimia y geografía en el área de estudio, este trabajo aportará significativamente al conocimiento sobre la didáctica de la geografía con el uso de salidas de campo en relación con la toponimia, pero también servirá de paradigma para la comunidad docente, ya que podrá aplicarlo a su territorio de referencia.
This research makes a didactic proposal to Primary School teachers regarding the use of toponymy, based upon three field trips to Huerta de Valencia (Spain). Given the scarcity of scholarly work at the nexus of pedagogy, toponymy and geography, this study significantly contributes to the teaching of geography through toponymy based on field trips, but it also serves as a paradigm for the wider teaching community, as it may be applied to other areas.
URI: http://hdl.handle.net/10553/111314
ISSN: 2341-1112
DOI: 10.51349/veg.2021.2.05
Source: Vegueta: Anuario de la Facultad de Geografía e Historia [ISSN 1133-598X], v. 21 (2), p. 107-136
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (2,46 MB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.