Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/110251
Title: DLL crítica, lectura del mundo y lectura de la palabra
Other Titles: Critical Language and literature teaching, world reading and word reading
Authors: Aguilar Ródenas, Consol
UNESCO Clasification: 570107 Lengua y literatura
580107 Métodos pedagógicos
570510 Sociolingüística
Keywords: DLL crítica
Educación e investigación democráticas
Emancipación comunicativa e interdisciplinariedad
Critical language and literature teaching
Democratic education and research, et al
Issue Date: 2021
Journal: El Guiniguada 
Abstract: El monográfico que presentamos desde un posicionamiento de Didáctica de la Lengua y la Literatura (DLL) crítica comparte, desde la interdisciplinariedad, reflexión teórica desde investigación de rigor, y acciones educativas concretas. En una sociedad en la que el neoliberalismo genera individualismo, egoísmo y vulnerabilidad en la ciudadanía, la DLL crítica defiende tejer redes sociales, investigación y acciones educativas en las que el diálogo, las interacciones dialógicas frente a las interacciones de poder, generen emancipación comunicativa, transformaciones personales y sociales y transformación de las desigualdades sociales.
The case study that we present from a critical Language and Literature Teaching (DLL) positioning shares, from interdisciplinarity, theoretical reflection, from rigorous research, and concrete educational actions. In a society in which neoliberalism generates individualism, selfishness and vulnerability in citizenship, critical DLL defends weaving social networks, research and educational actions in which dialogue, dialogic interactions versus power ones, generate communicative emancipation, personal and social transformations as well as that of social inequalities.
URI: http://hdl.handle.net/10553/110251
ISSN: 2386-3374
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 30, p. 8-19
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (527,74 kB)
Show full item record

Page view(s)

66
checked on Jan 23, 2024

Download(s)

46
checked on Jan 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.