Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/10227
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRamón Molina, Elisa-
dc.date.accessioned2013-06-13T05:00:16Z-
dc.date.accessioned2018-04-25T13:48:30Z-
dc.date.available2013-06-13T05:00:16Z-
dc.date.available2018-04-25T13:48:30Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn0213-0610-
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/10227-
dc.description.abstractEste artículo analiza las implicaciones metodológicas de la autonomía en el aprendizaje de una lengua, y concretamente el papel que desempeñarán el profesor y el alumno. La autonomía requiere un profesor que facilite, oriente, y ayude al alumno en su proceso de aprendizaje, y un alumno que desempeñe un papel activo y se responsabilice de su aprendizaje. También se estudia la importancia de la motivación y actitud del alumno a la hora de enfrentarse al aprendizaje de una lengua extranjera de una forma autónoma.-
dc.description.abstractThis article analizes the methodological implications of the autonomy in the process of language learning, and it explains the role of the teacher and the student. Autonomy requires a teacher who facilitates, monitors and counsels the students in their learning process, and on the other hand, an active learner responsible for his learning. Besides, the text studies the importance of the language learner’s motivation and attitude towards an autonomous foreign language learning.-
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.relation.ispartofEl Guiniguada-
dc.sourceEl Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984 [ISSN 0213-0610], n. 20, 2011, p. 151-176-
dc.subject58 Pedagogía-
dc.subject.otherAutonomía-
dc.subject.otherAprendizaje lingüístico-
dc.subject.otherResponsabilidad-
dc.subject.otherMotivación-
dc.subject.otherAutonomy-
dc.subject.otherLanguage Learning-
dc.subject.otherResponsibility-
dc.subject.otherMotivation-
dc.titleImplicaciones metodológicas de la autonomía en el aprendizaje lingüístico-
dc.title.alternativeMethodological Implications Of Autonomy In Linguistic Learning-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeArticle-
dc.identifier.isi000215083600009-
dc.compliance.driver1-
dc.identifier.absysnet235347-
dc.identifier.crisid1496-
dc.identifier.eissn2386-3374-
dc.description.lastpage175-
dc.description.firstpage151-
dc.relation.volume20-
dc.investigacionArtes y Humanidades-
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.type2Artículo-
dc.contributor.daisngid7902169-
dc.identifier.external1496-
dc.description.numberofpages25-
dc.contributor.wosstandardWOS:Molina, ER-
dc.date.coverdate2011-
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptDepartamento de Didácticas Específicas-
crisitem.author.fullNameRamón Molina, Elisa María-
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.20, 2011 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (153,4 kB)
Show simple item record

Page view(s)

47
checked on Sep 24, 2022

Download(s)

359
checked on Sep 24, 2022

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.