Results 1-20 of 103 (Search time: 0.361 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)Type
12021Controlling style, relatedness and cohesion in university students: A six countries comparisonMoreno-Murcia, Juan Antonio; Hernández, Elisa Huéscar; Fin, Gracielle; León González-Vélez, Jaime José ; Núñez Alonso, Juan Luis ArtículoControlling styles a six countries coparison.pdf.jpg
22020The importance of supporting student autonomy in physical education classes to improve intention to be physically activeLeyton-Román, Marta; Núñez Alonso, Juan Luis ; Jiménez-Castuera, RuthArtículosustainability-12-04251-v2.pdf.jpg
32020Sociometric Popularity, Perceived Peer Support, and Self-Concept in AdolescenceFernández-Zabala, Arantza; Ramos-Díaz, Estibaliz; Rodríguez-Fernández, Arantzazu; Núñez Alonso, Juan Luis ArtículoSociometric popularity, perceived peer support.pdf.jpg
42020Effects of an Autonomy-Supportive Physical Activity Program for Compensatory Care Students During Recess TimeHuescar, Elisa; Antonio Moreno-Murcia, Juan; Domenech, Jose F.; Núñez Alonso, Juan Luis Artículofpsyg-10-03091.pdf.jpg
52019Restructuring of the 'Macaronesia' biogeographic unit: A marine multitaxon biogeographical approachFreitas, Rui; Romeiras, Maria; Silva, Luis; Cordeiro, Ricardo; Madeira, Patricia; González, José Antonio ; Wirtz, Peter; Falcon, Jesus M.; Brito, Alberto; Floeter, Sergio R.; Afonso, Pedro; Porteiro, Filipe; Viera Rodríguez, María Ascensión ; Isabel Neto, Ana; Haroun, Ricardo ; Farminhao, Joao N. M.; Rebelo, Ana Cristina; Baptista, Lara; Melo, Carlos S.; Martinez, Alejandro; Fraga Núñez,Jorge ; Berning, Bjoern; Johnson, Markes E.; Avila, Sergio P.ArtículoRestructuringofthemacaronesia.pdf.jpg
62019Determinants of classroom engagement: A prospective test based on self-determination theoryNúñez Alonso, Juan Luis ; León González-Vélez, Jaime José Artículo
72019Coaches' motivational style and athletes' fear of failureMoreno-Murcia, Juan Antonio; Huéscar Hernández, Elisa; Conte Marín, Luis; Núñez Alonso, Juan Luis ArtículoCoaches_Motivational_Style.pdf.jpg
82019Protocolo de estudio cuasi-experimental para promover un estilo interpersonal de apoyo a la autonomía en docentes de educación físicaMoreno Murcia, Juan Antonio; Huéscar Hernández, Elisa; Núñez Alonso, Juan Luis ; León González-Vélez, Jaime José ; Valero Valenzuela, Alfonso; Conte Marín, LuisArtículoProtocolo_estudio_cuasi-experimental.pdf.jpg
92019¿Cómo pueden los profesores fomentar el estudio? Validación preliminar de un instrumento de evaluación de los mensajes en el aulaLeón González-Vélez, Jaime José ; Santana Monagas, Elisa ; Loro Ferrer, Juan Francisco ; Núñez Alonso, Juan Luis Actas de congresos
102019Abandono escolar de estudiantes en situación de riesgo: un metaanálisisLeón González-Vélez, Jaime José ; Núñez Alonso, Juan Luis ; Mahbubani Premchand, Luis Actas de congresosAbando escolar de alumnado en situación de riesgo.pdf.jpg
112019Aptitud física cardiorrespiratoria: efectos sobre el rendimiento matemático a través del control inhibitorioMahbubani Premchand, Luis ; León González-Vélez, Jaime José ; Núñez Alonso, Juan Luis Actas de congresosAptitud física cardiorrespiratoria efectos sobre el rendimiento.pdf.jpg
122019Perfiles según el estilo comunicativo de los profesores de Educación SecundariaSantana Monagas, Elisa ; Fitzpatrick, Isabel; Núñez Alonso, Juan Luis ; León González-Vélez, Jaime José ; Loro Ferrer, Juan Francisco Actas de congresosAIDIPE Communication style profiles.pdf.jpg
132019Relationships between cardiorespiratory fitness, inhibition, and math fluency: A cluster analysisNunez, Juan L. ; Mahbubani, Luis; Huescar, Elisa; Leon, Jaime Artículo
142018Testing the Relationships between Global, Contextual, and Situational Motivation: A Longitudinal Study of the Horizontal, Top-Down, and Bottom-Up Effects // Probando las relaciones entre la motivación global, contextual y situacional: un estudio longitudinal de los efectos horizontal, arriba-abajo y abajo-arribaNúñez Alonso, Juan Luis ; León, Jaime ArtículoProbando las relaciones entre la motivación global.pdf.jpg
152018Predictors of problem-solving in translation: implications for translator trainingNúñez, Juan L. ; Bolaños-Medina, Alicia Artículo
162018Evaluando la calidad didáctica en secundaria: un estudio multinivelLeón González-Vélez, Jaime José ; Elena Medina-Garrido; Ruiz Alfonso, Zuleica ; Núñez Alonso, Juan Luis Actas de congresosEvaluando la calidad didáctica un estudio multinivel.pdf.jpg
172018Relationship between attachment and executive dysfunction in the homelessRodríguez-Pellejero, José M. ; Núñez, Juan L. Artículo
182018Probando las relaciones entre la motivación global, contextual y situacional: un estudio longitudinal de los efectos horizontal, arriba-abajo y abajo-arribaNúñez, Juan L. ; León, Jaime ArtículoProbando_las_relaciones.pdf.jpg
192018Jóvenes en riesgo: efecto de la condición física y el control inhibitorio sobre el rendimiento académico en matemáticasMahbubani Premchand, Luis ; Núñez Alonso, Juan Luis ; León González-Vélez, Jaime José Actas de congresosCIPE Rendimiento académico en riesgo español.pdf.jpg
202018A preliminary scale for assessing translators' self-efficacyBolaños-Medina, Alicia ; Nunez, Juan L. ArtículoA preliminary scale for assessing translators’ self-efficacy.pdf.jpg