Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/9717
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorGaripova, Nailyaen_US
dc.date.accessioned2013-02-28T06:00:22Z-
dc.date.accessioned2018-03-15T14:30:11Z-
dc.date.available2013-02-28T06:00:22Z-
dc.date.available2018-03-15T14:30:11Z-
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn1133-1127en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/9717-
dc.description.abstractAdvertisements are omnipresent in our daily life. Printed advertisements of magazines pay great attention to language and image details. The concepts and values change according to the product advertised. Advertisements of beauty products for women consider particular concepts and characteristics. The purpose of this paper is to define and illustrate the main characteristics of the printed advertisements of 2009-2010 beauty products for women and distinguish the most notable semantic fields. These lexical-semantic features are considered to be important due to their high level of persuasion and their quality to reflect models and ideals of the modern society.en_US
dc.formatapplication/pdfes
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicosen_US
dc.sourceLFE. Revista de lenguas para fines específicos. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1993 [ISSN 1133-1127] v. 17, 2011, p. 413-430en_US
dc.subject570107 Lengua y literaturaen_US
dc.subject550510 Filologíaen_US
dc.subject.otherEnglish for advertisementen_US
dc.subject.otherCosmetics for womenen_US
dc.subject.otherLinguistic featuresen_US
dc.subject.otherSemantic fielden_US
dc.titleAnálisis lingüístico del inglés publicitario en los anuncios de cosmética femeninaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.compliance.driver1es
dc.identifier.absysnet233536-
dc.description.lastpage430en_US
dc.description.firstpage413en_US
dc.relation.volume17en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Colección:LFE, Rev. leng. fines específ. n.17, 2011 
Artículos
miniatura
Adobe PDF (181,58 kB)
Vista resumida

Visitas

112
actualizado el 11-may-2024

Descargas

116
actualizado el 11-may-2024

Google ScholarTM

Verifica


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.